Welcome to My Blog

ေသာ္ဇင္(စိန္ပန္းေျမ)

တိမ္

Posted by thawzin Wednesday, July 8, 2009 2 comments

တိမ္ေလးေတြရဲ႕ ဒ႑ာရီပုံျပင္ေလးပါ , မီတာကေဖးမွ ေတြ႔၍ တင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။


သည္းမခံနုိင္သူ

Posted by thawzin Monday, July 6, 2009 3 comments





တစ္ခါက တရားရုံကို အမႈတစ္မႈ ေရာက္လာသတဲ့၊ အဲဒီအမႈကေတာ့ ကားစပယ္ယာက ခရီးသည္ အမ်ဳိးသမီးၾကီးတစ္ဦးကို ကားေမာင္းေနတုန္း တြန္းခ်တဲ့ အမႈျဖစ္တယ္။ တရားသူၾကီးက တရားခံကို ေမးသတဲ့။
“ ေမာင္မင္းကို ဒီတရားလို အမ်ဳိးသမီးၾကီးက ေျပာေနတယ္ ၊ သူ႔ကို ကားေမာင္းေနတုန္း ရပ္မေပးဘဲ တြန္းခ်တယ္လို႔ ၊ ဟုတ္သလား ”
“ ဟုတ္ပါတယ္ ”
“ ဘာလို႔ တြန္းးခ်ရတာလဲ ”
“ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး ျဖစ္ပ်က္ပုံ အစအဆုံး ေျပာျပပါရေစ၊ ဒီအမ်ဳိးသမီးၾကီးဟာ ကားေပၚကို တတ္လာပါတယ္။ သူတတ္လာေတာ့ လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီး တစ္လုံး ကိုင္တတ္လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး ကာားစီးခ ေတာင္းမလို႔ သူ႔အနားကို သြားေတာ့ လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီးကို ဖြင့္ပါတယ္၊ လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီး ထဲက လက္ကိုင္အိတ္ကို ထုတ္ပါတယ္၊ ျပီးေတာ့ လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီးကို ပိတ္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ဖြင္ပါတယ္။ လက္ကိုင္အိတ္ထဲက ကတၱီပါ အိတ္ကေလးကို ထုတ္ပါတယ္။ လက္ကိုင္အိတ္ကို ပိတ္လိုက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ထည့္ပါတယ္။ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ပိတ္ပါတယ္။ ကတၱီပါအိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္။ အဲသလိုလုပ္ေနတုန္း ေရွ႕ခုံက ခရီးသည္က ကားခေပးလို႔ သြားယူပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ သြားယူေနတုန္း လက္ေပြ႔အိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္၊လက္ကိုင္အိတ္ကို ထုတ္ပါတယ္၊ လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီးကို ပိတ္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ဖြင္ပါတယ္။ ကတၱီပါအိတ္ကို ထည့္ပါတယ္။လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ပိတ္ပါတယ္။ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ထည့္ပါတယ္။ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ပိတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ပုိက္ဆံထုတ္ျပီးျပ ီ မွတ္လုိ႔ သူ႔အနားကို လာေတာ့ မင္းမယူေသးဘူး မွတ္လို႔ ဆုိျပီး လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီးကို ဖြင့္ပါတယ္၊ လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီး ထဲက လက္ကိုင္အိတ္ကို ထုတ္ပါတယ္၊ ျပီးေတာ့ လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီးကို ပိတ္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ဖြင္ပါတယ္။ လက္ကိုင္အိတ္ထဲက ကတၱီပါ အိတ္ကေလးကို ထုတ္ပါတယ္။ လက္ကိုင္အိတ္ကို ပိတ္လိုက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ထည့္ပါတယ္။ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ပိတ္ပါတယ္။ ကတၱီပါအိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေနာက္တတ္လာတဲ့ ခရီးသည္တစ္ဦးက ကားခေအာ္ေပးလို႔ သြားယူပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္၊လက္ကိုင္အိတ္ကို ထုတ္ပါတယ္၊ လက္ေပြ႔အိတ္ၾကီးကို ပိတ္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ဖြင္ပါတယ္။ ကတၱီပါအိတ္ကို ထည့္ပါတယ္။လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ပိတ္ပါတယ္။ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ေလးကို ထည့္ပါတယ္။ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ပိတ္ပါတယ္ ၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး သူ႔အနားေရာက္ေတာ့ မင္းမယူေသးဘူးမွတ္လို႔ ဆုိျပီး လက္ေပြ႔အိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ကို ထုတ္ပါတယ္၊ လက္ေပြ႔အိတ္ကို ပိတ္ပါတယ္၊ လက္ကိုင္အိတ္ကို ဖြင့္ပါတယ္ ”
“ ေတာ္ ေတာ္ ေတာ္ ေတာ္ေလာက္ျပီး ”
တရားသူၾကီးက လက္ကာ တားလိုက္ျပီး-
“ အဲသလို ဘယ္ႏွစ္ခါ လုပ္သလဲ ”
“ ေလးခါ လုပ္ပါတယ္ ”
“ မင္းမုိ႔ ေလးခါထိ သည္းခံေနတာ ငါသာဆုိ ႏွစ္ခါေလာက္ လုပ္ကတည္းက ကန္ခ်တယ္ ”
ဟု ေျပာလိုက္သတည္း ။

နုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္မ်ားရွိ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶရဟန္းေတာ္မ်ားတြင္ ဩစေၾတလ်လူမ်ဳိး အရွင္ဓမၼိက (Ven. Shravasti Dhammika) သည္ ထင္ရွားေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္ပါသည္။
အရွင္သည္ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို လူိက္လွဲစြာ ယုံၾကည္ျမတ္နုိးသူ ျဖစ္ပါသည္။ ပါရမီအခံရွိသူ ျဖစ္သျဖင့္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ပင္ ေလာကီစည္းစိမ္ ခ်မ္းသာမ်ားကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါသည္။ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းဘ၀ကို ခံယူေနထုိင္ပါသည္။
အရွင္သည္ ရဟန္းတရားႏွင့္အညီ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနထုိင္ရုံမွ်မက ဗုဒၶတရားေတာ္ ျပန္႔ပြားေရးကိုလည္း အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။ အရွင္ဓမၼိကသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္အေၾကာင္း စာအုပ္စာတမ္းမ်ားလည္း ေရးသားျပဳစု ထုတ္ေ၀ပါသည္။ ယင္းတုိ႔တြင္
Good Questions, Good Answers အမည္ရွိ စာအုပ္မွ ေမးခြန္းေလး တစ္ခု၏ အေျဖေလးကို ႏွစ္သက္မိလို႔ ျပန္လည္ေရးသားေဖာ္ျပခ်င္ပါသည္။
ေမး။ ဗုဒၶဘာသာကိုသာ သိပ္ျပီး အထင္ၾကီးေနပုံအရ ဗုဒၶဘာသာသာလွ်င္ မွန္ကန္ျပီး အျခားဘာသာမ်ားမွာ မွားသည္ဟု ဆုိလိုပါသလား ။
ေျဖ။ ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမကို မွန္ကန္စြာ နားလည္သေဘာေပါက္ေသာ မည္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွ အျခားေသာ ဘာသာမ်ားသည္ မွားသည္ဟု မယူဆပါ ၊ မထင္ၾကပါ ၊ အျခားဘာသာမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ေအာင္ သေဘာထားအျမင္က်ယ္က်ယ္ျဖင့္ ေလ့လာခဲ့လွ်င္ မိမိသက္၀င္ယုံၾကည္ေသာ
ဘာသာသာလွ်င္ မွန္ျပီး က်န္ဘာသာမ်ားမွာ မွားသည္ဟူေသာ အေတြးမ်ဳိး ၀င္နုိင္စရာမရွိပါ ။ အျခားေသာဘာသာမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ေအာင္ သေဘာထား အျမင္က်ယ္က်ယ္ျဖင့္ ေလ့လာၾကည့္ပါက
ထုိဘာသာမ်ားတြင္ တူညီခ်က္မ်ား မ်ားစြာရွိသည္ကို ပထမဦးစြာ သတိျပဳမိမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အားလုံးေသာ ဘာသာမ်ားက လက္ရွိလူသား၏ အေျခအေနသည္ ေက်နပ္စရာမေကာင္းသည္ကို အသိအမွတ္ ျပဳၾကပါသည္။ လူသား၏ လက္ရွိအေနအထားကို ပုိ၍ေကာင္းမြန္ လာေအာင္ ျပဳျပင္လိုလွ်င္ သေဘာထားႏွင့္ အျပဳအမူတုိ႔တြင္
ေျပာင္းလဲေပးရန္လိုအပ္သည္ကို ဘာသာတုိင္းကပင္ ယုံၾကည္ၾကပါသည္။ လူ႔က်င့္၀တ္သိကၡာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမတၱာတရား၊ ကရုဏာတရား၊ သည္းခံခြင့္လႊတ္မႈ၊ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္မႈ၊ သေဘာထားၾကီးမႈ၊ လူမႈေရးတာ၀န္မ်ား သိတတ္ေက်ပြန္မႈ တုိ႔ကို ဘာသာတုိင္း၏ အဆုံးအမမ်ားတြင္ ေတြ႔ရျပီး ဘာသာ တုိင္းတြင္ လုံး၀ျပည့္စုံမႈသေဘာ (absolute) ကိုလည္း လက္ခံၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ဤအေၾကာင္းအရာ မ်ားကို ေဖာ္ျပရာတြင္ ဘာသာစကားအမ်ိဳးမ်ဳိး၊ အမည္နာမအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ သေကၤတ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို သုံးျပီးေဖာ္ျပၾကသည္။ အျမင္က်ဥ္းက်ဥ္း၊ အျမင္တုိတုိျဖင့္ မိမိ၏ အျမင္တစ္ခုတည္းကို သာလွ်င္ တြယ္ကပ္ျပီး ျမင္တတ္သည့္ အခါမ်ဳိးတြင္သာအျခားဘသာသာအယူအဆမ်ားကို သည္းမခံ ခြင့္မလႊတ္ျခင္း၊ မိမိဘာသာ သာလွ်င္ မွန္ကန္ျပီး အျခားဘာသာေတြအားလုံး
မွားသည္ ဟူေသာ လြဲမွားသည့္ ေမာက္မာမႈမာနမ်ား ေပၚထြက္လာတတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးတစ္ဦး၊ ျပင္သစ္လူမ်ဳိးတစ္ဦး၊ တရုတ္လူမ်ဳိးတစ္ဦး ႏွင့္ အင္ဒုိနီးရွားလူမ်ဳိးတစ္ဦးတုိ႔သည္ လက္ဖက္ရည္ ထည့္ထားေသာ ခြက္ကို ၾကည္႔ရႈေနၾကသည္ ဆုိပါစုိ႔ ။
အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးက ခြက္ကို ကပ္(ပ္) (cup) ဟုေျပာပါသည္။ ျပင္သစ္ကလည္း ကပ္(ပ္) မဟုတ္ဘူး၊ ေတဆဲ (tasse) ၊ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာေပမည္ ။ ထုိအခါ တရုတ္ကလည္း “ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္လုံး မွားပါတယ္၊ အဲဒါ ပိုင္ (pei) ၊ လို႔ေခၚပါတယ္ ” ဟု ေျပာေပလိမ့္မည္။ ထုိအခါ အင္ဒုိးနီးရွားလူမ်ဳိးက “ ဟားဟား ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အားလုံးမွားတယ္၊ အဲဒါ က၀မ္ (cawan) လို႔ေခၚတယ္ ” ဟု ေျပာပါလိမ့္မည္။
ထုိအခါ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးကလည္း အဂၤလိပ္ အဘိဓါန္ကို လွန္ျပီး ခြက္ကို ကပ္(ပ္) လို႔ေခၚသည္မွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသအေထာက္အထားျပပါမည္။ ထုိအခါ ျပင္သစ္လူမ်ဳိးက “ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အဘိဓါန္က မွားေနတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဘိဓါန္ထဲမွာ ခြက္ကို ေတဆဲ လို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ” လို႔ ျငင္းခ်က္ထုတ္ပါလိမ့္မည္။ ထုိအခါ တရုတ္လူမ်ဳိးက “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဘိဓါန္က ခင္ဗ်ားတုိ႔
အဘိဓါန္ထက္ပိုျပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရွးက်ပါတယ္၊ ျပီးေတာ့ တရုတ္စကားကို ေျပာတဲ့ ဦးေရဟာ ဒီကမၻာမွာဆုိရင္ အမ်ားဆုံးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အဘိဓါန္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတုိင္း ခြက္ကို ပိုင္ လို႔ ေခၚျခင္းက မွန္ပါတယ္ ” လို႔ ေျပာဆုိေခ်ပပါလိမ့္မည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ေျပာဆုိ ျင္းခုံေနၾကသည့္ေနရာသုိ႔ ဗုဒၶဘာသ၀င္တစ္ဦး ေရာက္လာျပီး ခြက္ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ျပီး ခြက္ထဲမွ လက္ဖက္ရည္ကို ေသာက္ခ်လိုက္ပါသည္။ ေသာက္ျပီးေနာက္ ျငင္းခုံေနၾကသူမ်ားကိုလည္း “ ခြက္ကို ကပ္(ပ္) လို႔ ေခၚေခၚ၊ ေတဆဲ လို႔ေခၚေခၚ၊ က၀မ္ လို႔ေခၚခၚ၊ ပုိင္ လို႔ေခၚေခၚ၊ ေခၚခ်င္သလိုသာ ေခၚၾကပါ။ ခြက္ဆုိတာကေတာ့ အရည္ တစ္ခုခုကို ေသာက္ရာမွာ အသုံးျပဳဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျငင္းခုံေနၾကတာေတြကို ရပ္ျပီး ေသာက္ၾကပါ။ ျငင္းခုံေျပာဆုိေနရ တဲ့အတြက္ အာေျခာက္ေနတာကို ရပ္ျပီး ေရငတ္ေျပေအာင္ ေသာက္လိုက္ၾကပါဗ်ာ ” ဟု ေျပာသည္ ဆုိၾကပါစုိ႔ ၊
ဤအျမင္သေဘာထားသည္ ဗုဒၶဘာသာက အျခားအျခားေသာ ဘာသာမ်ားအေပၚ တြင္ထားေသာ သေဘာထားျဖစ္ပါသည္။


Myanmar Date&Month

ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါ