Welcome to My Blog

ေသာ္ဇင္(စိန္ပန္းေျမ)

သမုဒယသစၥာ

Posted by thawzin Saturday, September 12, 2009 6 comments

ဤကမၻာ၏ အစပိုင္းေလာက္က ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေလးကၽြန္းလုံးကို အစုိးရေသာ မႏၶာတ္စၾကာမင္း ျဖစ္၏။ တစ္ေန႔သ၌ စၾကာရတနာျဖင့္ ပရိသတ္ ျခံရံလ်က္ ေကာင္းကင္ခရီး၌ ေလးကၽြန္းလုံး လွည့္လည္စဥ္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္၏ ၾကီးက်ယ္ ခမ္းနားေၾကာင္းကို ၾကားရ၍ အေျခြအရံပရိတ္သတ္မ်ားႏွင့္ တကြ စတုမဟာရာဇ္ နတ္ျပည္သုိ႔ ခ်ီတတ္ေလေသာ္ စတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီး ၄ ပါးက ခရီးဦးၾကိဳလ်က္ နတ္ျပည္ကို ဆက္သၾက၏ ။ ထုိအခါ နတ္စည္းစိမ္ကို ခံစားရေသာ္လည္း တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္သည္ ဤနတ္ျပည္ထက္ပင္ အဆတစ္ရာမက သာလြန္ ၾကီးက်ယ္ေၾကာင္း ၾကားရျပန္၍ တာ၀တိ ံသာသုိ႔ ခ်ီျပန္ေလေသာ္ စၾကာရတနာႏွင့္ ပရိသတ္တုိ႔ မလိုက္နုိင္ၾကဘဲ လမ္းခု လပ္မွ လူ႔ျပည္သုိ႔ ျပန္ၾကရေလသည္။

ထုိအခါ တစ္ကိုယ္တည္း ၾကြလာေသာ မႏၶာတ္မင္းအား သိၾကားကိုယ္တုိင္ နတ္ျပည္ကို တစ္၀က္ခြဲ၍ လႊဲအပ္ ခံစားေစေလသည္။ ထုိအခါ လူတုိ႔၏ သက္တမ္းမွာလည္း အလြန္ရွည္ၾကာေသာ အသေခၤ်တန္းအခါျဖစ္၍ ပကတိ သိၾကားေပါင္း ၃၆ ေယာက္ေျပာင္းလဲသည့္တုိင္ေအာင္ ထုိ မႏၶာတ္စၾကာမင္းသည္ စုေတေတာ္မမူေသးဘဲ ခံစားျမဲ ခံစားေနပါလ်က္ နတ္ျပည္တစ္၀က္မွ် အုပ္စုိးရရုံျဖင့္ မတင္းတိမ္ေတာ္ မမူေသာေၾကာင့္ ေရာက္ခါစ သိၾကားသစ္ကို သတ္ျဖတ္လိုေသာ အၾကံဆုိး ေပၚေပါက္လာသျဖင့္ ထုိနတ္ျပည္မွ ကြယ္ေပ်ာက္၍ လူ႔ျပည္သုိ႔ အေရာက္တြင္ စုေတပြဲ ၀င္ရဖူးေလသည္။ [ ဇာတက႒ကထာ၊ တိကနိပါတ္၊ သကၤပၸ၀ဂ္၊ မႏၶာတုဇတ္]

ဤ၀တၳဳ၌ သိၾကားေပါင္း ၃ကိ်ပ္ ၆ေယာက္ ေျပာင္းလဲေအာင္ နတ္စည္းစိမ္ကို စံရပါလ်က္ အားမရနုိင္ေသာ ေလာဘ၏ ၾကီးက်ယ္ပုံကို မွန္းဆသင့္ေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တဏွာေလဘသည္ မည္သည့္တရားျဖင့္ မခ်ဳပ္တည္းနုိင္သမွ် သူ႔အလိုအေလ်ာက္ မည္သည့္အခါမွ ေနာက္ဆုတ္လိမ့္မည္ မဟုတ္။ တဏွာေလာဘ ေနာက္မဆုတ္သမွ်လည္း ျပခဲ့ေသာ ဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္နုိင္ၾကဦးမည္ မဟုတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ခင္မင္ လိုခ်င္ေတာင့္တမႈ ဟူေသာ တဏွာေလာဘသည္ အားလုံးေသာ ဒုကၡအေပါင္းတုိ႔၏ အေၾကာင္းရင္းခံ စင္စစ္မွန္ေသာ သမုဒယသစၥာေပတည္း။

ဤဇတ္ေၾကာင္းေလးကို အရွင္ဇနာကာဘိ၀ံသ ေရးသားျပဳစုေသာ ပထမက်မ္းစာ “ရတနာ့ဂုဏ္ရည္ ” စာအုပ္မွ သစၥာေလးပါး ရွင္းလင္းခ်က္မွ သမုဒယ သစၥာ ျဖစ္ေသာ တဏွာၾကီးမားပုံကို ျမင္သာေအာင္ ေဖာ္ျပထားေသာ စာပုိဒ္ေလးကို ေဖာ္ျပရပါသည္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဇတ္၀တၳဳေလးနဲ႕ စာဖတ္သူ စိတ္၀င္စားၾကတာေလ။ တရားပဲ လွိမ့္တင္ရင္ ဖတ္သူဘယ္ စိတ္၀င္စားမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လဲ ပါပါတယ္။ ဓမၼမွတ္စု မွာေရးတင္ထားတာ ဓမၼနဲ႕ဆုိင္တဲ့ အခ်က္အလက္ေလးေတြပါ။ အမွန္တုိင္းေျပာရရင္ ဘယ္သူမွ စိတ္၀င္တစား မဖတ္ၾကဘူး ။ ကၽြန္ေတာ္လဲ အဲဒီဘေလာ့ေလးကို မေရးျဖစ္တာ လနဲခ်ီေနျပီးေလ။ ဒီဘေလာ့ေလး လာလည္သူရွိတယ္ထင္လို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရွိတဲ့ လာဖတ္သူေလး မပ်င္းရေအာင္ ဟာသေတြ , မွတ္သားစရာေလးေတြ , ကဗ်ာေတြ ေရွာက္ေရးတင္ေနရတာ။

ဒါမွ လာလည္သူလဲ မပ်င္းရ။ ကၽြန္ေတာ္လဲ လာလည္သူရွိေတာ့ ပုိ႔စ္တင္ရတာ မပ်င္းေတာ့ဘူး ။ ဘာလို႔ လူေတြ ဘာသာေရးလုပ္ရမွာ ရြံ႕ေနၾကတာလဲ? ေျပာေနၾက ဥပမာေလးေတာ့ ရွိတယ္။ ေရထဲမွာေနတဲ့ ငါးကေလးကို ကုန္းေပၚတင္လိုက္သလို သလိုပဲ ဖ်တ္ဖ်တ္ကို လူးေနတာပဲတဲ့ ။ အဲလိုပဲေပါ့ ပုထုဇဥ္ လူသားေတြလဲ ကိေလသာေရအလ်င္ေတြထဲမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကဆုိေတာ့ ကိေလသာေရျပင္ကို ေက်ာ္လြန္နုိင္ေသာ ၀ိပႆနာတရားနဲ႕ ရင္ဆုိင္ဖုိ႔ ဖ်တ္ဖ်တ္ကို လူးေနတဲ့ မိမိရဲ႕ စိတ္ေလးကို သတိထားမိၾကမွာပါ။

မိမိစိတ္ကေလးကို သတိတရားေလး ေပၚတင္ဖုိ႔ လူေတြ အရမ္းခဲယဥ္းၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဖ်တ္ဖ်တ္ကိုလူးေနတာပဲ။ ေျပာရင္းနဲ႕ ဒီပုိ႔စ္ရဲ႕ လိုရင္းကို ေမ့ေတာ့မယ္။ လက္တစ္ျဖစ္အတြင္းမွာ စိတ္ဟာ ကုေဋတစ္သိန္း ျဖစ္ပ်က္သြားတယ္ ဆုိတာ ၾကားဖူးနား၀ေတာ့ရွိမွာေပါ့။ ဖေယာင္းတုိင္းက တကယ္ေတာ့ ဆက္တုိက္ ဆက္တုိက္ ေလာင္ကၽြမ္းေနျခင္းျဖင့္ အလင္းတန္းျဖစ္ေပၚလာတာပါ။

ဒီလိုပဲ လူေတြရဲ႕ စိတ္နဲ႕ ဓါတ္ၾကီးေလးပါး ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ဒီခႏၶာၾကီးကလဲ ဖေယာင္တုိင္မီး ေတာက္ေလာင္သလိုပါပဲဗ်ာ။ ဇတ္တိုက္ ျဖစ္ပ်က္ေလာင္ကၽြမ္းေနတာပါ။ စိတ္ကေလး တျဖစ္အတြင္းမွာ မိမိဟာ ကုသုိလ္စိတ္(ပုညကိရိယာ (၁၀)ပါး၊ အကုသိုလ္စိတ္( ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ, ဣႆာ မစၦရိယ စေသာ ကိေလသာ (၁၀)ပါး) စိတ္ေတြသာ ျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ သမုဒယသစၥာ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာခ်င္တာက မိမိလုပ္ရက္ေလး ကာယကံ, ေျပာဆုိမႈ ၀စီကံနဲ႕ ၾကံစည္မႈ မေနာကံေလးတုိင္းမွာ အတတ္နုိင္ဆုံး ကိေလသာ ကင္းေအာင္ ေနတတ္ဖုိ႔ သတိတရားေလးနဲ႕ သမုဒယသစၥာေလးကို ပယ္သတ္နုိင္ၾကပါေစ။ သတိတရားေလးနဲ႕ မိမိရဲ႕ စိတ္ေလးကို ထိန္းသိမ္း ေစာက္ေရွာက္ေနမယ္ဆုိရင္ ကုသိုလ္စိတ္လဲ မျဖစ္ အကုသိုလ္ စိတ္လဲ ကင္းေသာ တည္ၾကည္တဲ့စိတ္ကေလးကေန လကၡဏာၾကီး (၃) ပါးျဖစ္တဲ့ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၱ တင္လိုက္မယ္ဆုိရင္ ၀ိပႆနာျဖစ္ျပီး ၀ိပႆနာစိတ္ေလးနဲ႕ ဒုကၡသစၥာတရားကို သိ, သမုဒယသစၥာကို ပယ္, နိေရာဓသစၥာကို စုိက္ျပီး, မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားမယ္ဆုိရင္ “အျမိဳက္” ဆုိတဲ့ မပ်က္စီးနုိင္ေသာ အရာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ရန္ လမ္းျဖစ္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ အေျပာၾကီးသူတုိ႔သည္ အလုပ္နည္း၏ , ႏႈတ္ဆိတ္သူတုိ႔သည္ အလုပ္မ်ား၏ တဲ့ ဤပုိ႔စ္သည္ မျပည့္ေသာ အုိးေလး ေဘာင္ဘင္ခတ္သည္ ဟုဆုိခ်င္ဆုိပါ။ ေနမင္းၾကီးကဲ့သုိ႔ ကိုယ္ပုိင္အလင္း မထြန္းေတာက္နုိင္ေပမယ့္ ဖေယာင္တုိင္အလင္းေလး အဆင့္ေလာက္နဲ႕ လမ္းျပပါရေစ။

ေနာက္ပိုင္းအယူအဆေလးေတြ လြဲမွားေနပါက ဆုိဆုံးမခဲ့နုိင္ပါသည္။ မမွားေသာ ေရွ႕ေန, မေသေသာ ေဆးသမားလို တစ္ဘ၀ တစ္ခႏၶာျဖင့္ ျပီးမည္မဟုတ္ေသာ ကိစၥၾကီးျဖစ္သျဖင့္ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ ယုံၾကည္သင့္မွ ယုံၾကည္ေစခ်င္ပါသည္။ အမွတ္မွားရင္ အသိမွားပါလိမ့္မည္။ အသိမွားရင္ အယူမွားပါလိမ့္မည္။ အယူမွားရင္ သံသရာရွည္ပါလိမ့္မည္။ စာအုပ္ထဲမွာ အသိျဖစ္သျဖင့္ လြဲမွားမႈမ်ားစြာရွိနုိင္ပါသည္။ အမွားေပါင္းမ်ားစြာထဲမွ အယူမွားျခင္း(ဒိ႒ိအယူ) မိဘကိုသတ္သည့္ ဂရုကံၾကီးမ်ားထက္ အက်ဳိးေပးၾကာရွည္ပါသည္။

အေဖကိုသတ္ေသာ ကံသည္ ဒီေန႔က်ဴးလြန္ မနက္ျဖန္ ကမၻာပ်က္မည္ဆုိက တစ္ရက္တည္းသာ ငရဲကို ခံစားနုိင္ပါေသာ္လည္း အယူမွားေသာ(ဒိ႒ိ)ကံၾကီးသည္ ကမၻာပ်က္ေသာ္လည္း ကမၻာေျပာင္း၍ ငရဲခံရပါသည္။ အမွတ္ မွန္ေကာင္း၍ အသိ မွန္ေကာင္းၾကပါေစ။ အသိ မွန္ေကာင္း၍ အယူမွန္ေကာင္းၾကပါေစ။

(၆.၉.၀၉) ရက္ေန႔ မနက္ ၁၀နာရီခြဲ တနဂၤေႏြေန႔အပတ္စဥ္တုိင္း စုေပါင္း ဘုရား၀တ္ျပဳလုပ္တယ္ထင္ျပီး ကမန္းကတန္း ေရခ်ဳိးျပီး ဘုရားခန္းကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားခန္းေရာက္မွ ကိုသစၥာ(ကုိတင္ႏြယ္ေမာင္) တရားေတာင္းလို႔ အေမရိကားက ဆရာေတာ္ ဦသိရိႏၵက ေဟာၾကားအပ္ေသာ ေမာင္ေခၚရာလိုက္မွာလား တရားေတာ္ကို ျပန္လည္စာစီ ျဖန္႔ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အြန္လိုင္းတရားပြဲေလးမွာ တျခားေက်ာင္းမွ စီနိယာ အစ္ကိုၾကီး၀င္းျမင့္တုိ႔ အဖြဲ႕နဲ႕ ကေနဒါနုိင္ငံမွ တရားပရိတ္သပ္မ်ား စုေပါင္းနာယူၾကပါသည္။

အခါတပါးမွာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးဟာ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရုပ္ဆင္းရူပါမွာ အင္မတန္ လွပေခ်ာေမာတဲ့ မာတုကာမ တစ္ေယာက္နဲ႕ ဆုံခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီရဟန္းေတာ္ေလး စိတ္သႏၱန္မွာ အခ်ိန္ျပည့္ စုိးမုိးလို႔ေနတယ္တဲ့ ။ ဒီလိုနဲ႕ မစားနုိင္မေသာက္နုိင္ ရဟန္း တစ္ပါးလို႔ မေနနုိင္ျဖစ္ေတ့ာ အျခားရဟန္းေတြက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံ ေလ်ာက္ထားၾကပါတယ္။

အဲဒီအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ အဲဒီရဟန္းေတာ္ေလးနဲ႕ ပတ္သတ္ျပီး ဥဒယဘတၱဇတ္ေၾကာင္းေလးကို ေဟာဖုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။

ကာသိကတုိင္းျပည္မွာ ကာသိမင္းၾကီး စုိးစံေတာ္မူေသာ အခါကာလမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကာလက လူေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ေသာင္းတမ္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမင္းၾကီးက သက္ေတာ္ အေတာ္ရလာေပမယ့္ နန္းေမြနန္းခံဖုိ႔ သားေထာက္သားကံ မရွိရွာဘူးေပါ့။ ဒါနဲ႕ မိဖုရားၾကီးကို သားဆုပန္ရန္ တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ ျပဳလုပ္ျပီးေတာ့ သားဆုပန္ျပီး သားေတာ္ေလး တစ္ပါး ေမြးဖြားလာခဲ့ပါတယ္။ သားေတာ္ေလးကို ျမင္ရသူတုိင္း ႏွလုံးေအးၾကည္ျပီး စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အမည္ေပးလိုက္ပုံက ဥဒယဘတၱ လို႔ ေခၚတြင္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ သားေတာ္ေလး သုံးႏွစ္သား အရြယ္မွာ မိဖုရားတစ္ေယာက္က ျဗဟၼာျပည္ကေန ပဋိသေႏၶယူလာခဲ့တဲ့ သမီးေလး တစ္ေယာက္လဲ ထပ္မံေမြးဖြားခဲ့ျပန္ပါသတဲ့။ ျဗဟၼျပည္ကေန စုေတ သေႏၶယူတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ အမ်ားစုဟာ ကမၻာမ်ားစြာ စ်ာန္စိတ္နဲ႕ ေနလာခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ သူတုိ႔ကို ျမင္သူတုိင္း ႏွလုံးေအးျမျပီး စိတ္ခ်မ္းသာေစပါတယ္။ ဒါကေတာ့ စ်ာန္ရဲ႕ အက်ဳိးပဲေပါ့ကြယ္။ သူမေလးကိုလဲ နာမည္တြင္တာကေတာ့ ဥဒယဘတၱ လိုပဲ အမည္တြင္သတဲ့။ သားေတာ္ဥဒယ ဟာအတတ္ပညာစုံလာခဲ့ပါျပီး။ ဒါေပမယ့္ ၾကင္ရာ မဆုံးေသးပါဘူး။ ၾကင္ရာ ရွာဖုိ႔လဲ စိတ္ကူးမရွိခဲ့ပါဘူး။

သုိ႕ေသာ္လည္း မင္းၾကီးက သားေတာ္ကို နန္းေမြ ဆက္ခံေစခ်င္တာေၾကာင့္ လက္ထက္ထိမ္းျမွားျပီး နန္းေမြဆက္ခံဖုိ႔ တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ မင္းသားဥဒယကေတာ့ ေတာထြက္ျပီး သာသနာျပဳခ်င္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ မျဖစ္နုိင္တဲ့ အၾကံအစည္နဲ႕ မင္းတရားၾကီးကို ေျပာလိုက္ပါသတဲ့။ မင္းသားေလးက ပန္းပုထု ဆရာမ်ားနဲ႕ အတူ အလြန္အင္မတန္လွပေခ်ာေမာတဲ့ ေရႊဆင္ရုပ္ထုေလး ထုလုပ္ခုိင္းလိုက္ပါသတဲ့။ အဲဒီရုပ္ေလးနဲ႕ ထပ္တူက်မည့္ အမ်ဳိးသမီးေတြ႔ရွိပါက လက္ထက္ထိမ္းျမွားျပီး နန္းေမြခံယူမယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီလိုပဲ မင္းၾကီးကလဲ မွဴးမတ္အေပါင္းနဲ႕ ရွာပုံထြက္ခုိင္းခဲ့ပါတယ္။ နန္းတြင္းမွာပဲ မင္းသားဥဒယရဲ႕ ေရႊစင္ရုပ္ထုနဲ႕ ထပ္တူ တူတဲ့ မင္းသမီးဥဒယကို ေတြ႔ေတာ့တာပါပဲ။ မင္းၾကီးလဲ ၀မ္းေျမာက္ရႊင္လန္းျပီး လက္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ မင္းသားဥဒယနဲ႕ မင္းသမီးဥဒယတုိ႔ဟာ လက္ထက္ျပီးေတာ့ တဦးနဲ႕ တဦး ကတိ၀န္ခံခ်က္ေတြ ထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္ဘ၀ ဘယ္ဘုံပဲေရာက္ေရာက္ တရားထူးတရားျမတ္ရခဲ့မယ္ ဆုိရင္ အသိေပး သင္ၾကာဖုိ႔ ကတိ၀န္ခံခ်က္ထားခဲ့ၾကပါတယ္။

မင္းတရားၾကီး ကံေတာ္ကုန္ျပီး မင္းသာဥဒယ သက္ေတာ္ ခုနစ္ရာျပည့္မွာပဲ မင္းၾကီးဥဒယလဲ ကံလြန္ေတာ္မူသတဲ့။ လူျပည္ကေန နတ္ျပည္မွာ သၾကားမင္းျဖစ္သြားပါတယ္။ ခုနစ္ရက္ေလာက္ နတ္ျပည္မွ စံေပ်ာ္ေနရွာျပီး မိမိေနာက္ေၾကာင္းကို ျပန္ဆင္ျခင္မိတဲ့အခါ မိဖုရားဥဒယနဲ႕ ကတိ၀န္ခံစကားကို အမွတ္ရသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ မိဖုရားဥဒယ ဆီကို သြားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ မိဖုရားၾကီးဟာ ခုနစ္ေဆာင္ျမင့္ေသာ ဘုံမွာ ေနတယ္ တံတုိင္း အထပ္ထပ္ကာရံထားတယ္။ နန္းေတာ္ျဖစ္သျဖင့္ အျခံအရံရဲမတ္ေတြလဲ ေစာင့္ၾကပ္ေတာ္မူသတဲ့။

သုိ႔ေသာ္လဲ သၾကားမင္းဟာ လုလင္ေရာင္ဖန္ဆင္းျပီး မိဖုရားအခန္းကို ဘြားခနဲ႕ ေပၚလာသတဲ့။ ျပီးေတာ့ မိဖုရားၾကီးကိုလဲ တစ္ညတာမွ် အတူအိပ္စက္လိုေၾကာင္းနဲ႕ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေရႊလင္ပန္းႏွင့္ ရတနာအျပည့္အစုံပါ ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာတာေပါ့။ ဒီအခါမွာ မိဖုရားက သူမ၏ ရင္ထဲမွာ ေသလြန္သြားေသာ မင္းၾကီးဥဒယတစ္ေယာက္သာ ရွိေၾကာင္း။ လုလင္ဥဒယရဲ႕ ေတာင္းဆုိမႈကို မလိုက္ေရာနုိင္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ရက္က်ေတာ့ ေငြလင္ပန္းႏွင့္ ေငြကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးျပီး အရင္ေန႔ကလိုပဲ စည္းရုံးပါတယ္။ ေနာက္တေန႔ေတာ့ ေၾကးလင္ပန္းျဖင့္ ေၾကးေတြ အျပည့္ေပးျပီး စညး္ရုံးပါတယ္။

မိဖုရားက တေန႔နဲ႕ တေန႔ လက္ေဆာင္ပဏာက တန္ဖုိးေလ်ာနည္းလာတာ သိေတာ့ ေမးမိတယ္။ အသင္ကမည္သူနည္း။ ဒီလို အျခံအရံ အထပ္ထပ္ကာရံထားတာကို သင္က ၀င္လြယ္ထြက္လြယ္ျဖစ္ျပီး။ ေရႊလင္ပန္းကတဆင့္ ေငြလင္ပန္း အဆင့္ထိ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ျပီး လက္ေဆာင္ကို ဘာေၾကာင့္ေပးသနည္း။ လုလင္ ဥဒယက သင္သည္ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဇရာသည္ အုိအုိလာေသာေၾကာင့္ လက္ေဆာင္ပဏာလဲ တန္ဖုိးနည္းနည္းလာခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ လူေတြ တေန႔ထက္တစ္ေန႔ ေသရာလမ္းကို မသြားပဲ ေရာက္ေနေၾကာင္း, အခုအခ်ိန္မွာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ ပြားမ်ားေနသင့္ေၾကာင္း , စတဲ့စတဲ့ သီလတရား ဒါနတရားေတြကို ေဟာခဲ့ပါတယ္။

ျပီးေတာ့ မိမိဟာ မင္းၾကီးဥဒယဘ၀မွ အခု သၾကားမင္းဥဒယျဖစ္ေနေၾကာင္း, မိဖုရားဥဒယကို သူနဲ႕ အတူလိုက္နုိင္ရန္ လာေခၚေၾကာင္းေျပာျပတာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႕ မိဖုရားၾကီး ဥဒယက ေတာထြက္ျပီး ရဟန္းမ လုပ္ျပီး ေသလြန္တဲ့အခါ သၾကားမင္းဥဒယရဲ႕ မိဖုရားဥဒယ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒီဇတ္ေတာ္ေလး ျပီးဆုံးသြားတဲ့အခါမွာ မာတုကာမေတြ အျပစ္ေတြကုိ ေဟာျပေတာ္မူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလး အျမင္မွန္ရသြားခဲ့ပါတယ္။ ဇတ္ေပါင္းအေနနဲ႕ မင္းၾကီးဥဒယဘတၱသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ၾကီးျဖစ္ပါတယ္။

တရားနာယူ၍ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႕ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပရလွ်င္ ပုထုဇဥ္သတၱ၀ါတုိ႔သည္ မသြားပဲေရာက္ေနေသာ အုိနာေသ ေဘးၾကီးခရီးက တြင္တြင္ၾကီး ခရီးဆက္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိခႏၶာၾကီးသည္ ေလာဘမီးၾကီးေလာင္လိုက္, ေဒါသမီးၾကီးေလာင္လိုက္, ေမာဟမီးၾကီးေလာင္လိုက္နဲ႕ တရစပ္ မပ်က္ ေလာင္ကၽြမ္းေနၾကျခင္းသည္ တကယ္လက္ေတြ႔ပင္။

ေဆာင္းရာသီ ေအးေသာေဒသမွာ မိမိရဲ႕ ခႏၶာၾကား တေနရာကို လက္လွဴိၾကည့္နုိင္ပါတယ္။ ေႏြးေထြးေသာ အပူေငြ႕ဓါတ္ၾကီး ရွိေနတာ သိနုိင္ပါတယ္။ ဒါဟာ မိမိခႏၶာၾကီးရဲ႕ ေလာင္ပူမီးေၾကာင့္ ပူေႏြးေနျခင္းလုိ႔ ယူဆမိပါသည္။ ေႏြရာသီမွာဆုိလဲ ရာသီဥတု၏အပူ မိမိခႏၶာရဲ႕ အပူနဲ႕ အသားစိမ္းကို မီးကင္ၾကည့္သလိုပါပဲ ေခၽြးဒီးဒီးက်ျပီး
ပူေလာင္ေနလိုက္တာ။

ဒီလို မသိသာေသာ ဇရာ၏ ႏွိပ္စက္မႈကို ပုထုဇဥ္ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငမုိက္သားမ်ား စား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္ သတိမထားနုိင္ၾကပါ။ သတိထားနုိင္ၾကေသာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔သည္ ထုိႏွိပ္စက္ေသာ ေဘးၾကီးမွ လြတ္ကင္းေအာင္ က်င့္ၾကံရုန္းကန္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ဗုဒၶဘာသာနုိင္ငံၾကီးမွာ လူျဖစ္ရတာ အင္မတန္ကံေကာင္းလြန္းလွပါသည္။ ရခဲ့တဲ့လူ႔ဘ၀မွာ ၾကဳံခဲတဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးနဲ႕လဲ သိခြင့္ေလ့လာခြင့္ က်င့္ၾကံခြင့္ရေနျခင္းသည္ မိမိကိုယ့္ကို ဂုဏ္ယူမဆုံးေတာ့ပါ။ လြတ္ေျမာက္ခ်င္းခ်မ္းသာကို ခံစားဖုိ႔ တကယ္ဆုိ ငွက္ေပ်ာသီ အခြံခြာျပီးသည့္ အဆင့္ေလာက္လို႔ တင္စားလိုက္ျခင္ပါသည္။

လူေတြရဲ႕သက္တမ္း ပ်မ္းမွ်ခ်ိန္ၾကည့္ပါက ၅၀ တမ္းကာလလို႔ ဆုိရင္ မွားအံ့မထင္။ အခုဆုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ သက္တမ္း တ၀က္က်ဳိးလို႔ေနပါျပီး။ ကုသုိလ္နဲ႕ အကုသိုလ္ ယွဥ္ၾကည့္ပါက အကုသုိလ္က အရပ္သား စကား(ေဘာင္ဘိတ္) ျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာပါသည္။ အကုသုိလ္ေတြမ်ားခဲ့တဲ့ အတိတ္ကို ျပန္ေတြးပူေဆြးေနမည့္အစား က်န္ေသးေသာ သက္တမ္းတ၀က္ကို ဘယ္လို အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ် ကုန္ဆုံးၾကမည္နည္း။ မကုန္ုနုိင္ေသာ ေမာဟ ဦးစီးေသာ ေလာဘ, ေဒါသမ်ားႏွင့္ ကုန္ဆုံးမည္ဆုိလ်င္ အပါယ္ဘုံအိမ္နန္း ျပန္လည္ စံျမန္းၾကရမည္သာ။


ယခု ကၽြန္ေတာ္ျပဳအပ္ေသာ ဓမၼသာ၀န(တရားနာၾကားျခင္း) ကုသိုလ္ကို ပတိၱဒါန(မိမိကုသုိလ္ကို အမွ်ေ၀ျခင္း) ပတၱာႏုေမာဒနာ(သူတစ္ပါးကုသုိလ္ကို သာဓုေခၚဆုိျခင္း) ကုသုိလ္ အစုအမွ်ေ၀လိုက္ရပါသည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ စာလုံးေပါင္းမ်ား မွားနုိင္ပါသည္။ နာၾကားသမွ်ကို ပုိ႔စ္တင္မယ္ဆုိျပီး ေသခ်ာမွတ္မိေအာင္ နာယူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အမွားပါလာလ်င္ သြန္သင္ဆုံးမခဲ့ပါ။


Myanmar Date&Month

ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါ