Welcome to My Blog

ေသာ္ဇင္(စိန္ပန္းေျမ)

ခႏၱီသည္းခံျခင္း

Posted by thawzin Thursday, July 22, 2010 4 comments

ခႏၱီ-ျမန္မာလိုေတာ့ သည္းခံျခင္း။ သည္းခံျခင္းသည္ အညံခံျခင္းဟုေတာ့ တုိက္ရုိက္ယူ၍ မရေကာင္းေသာ ေ၀ါဟာရ တစ္ခုျဖစ္သည္။ သည္းခံျခင္း၏ က်ယ္ျပန္႔ေသာ အနက္အရ ျမတ္နုိးျခင္း ခံရမႈကိုလည္း သည္းခံ၏။ မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္း ခံရမႈကိုလည္း သည္းခံ၏။

ခႏၱီကို တရားကုိယ္အားျဖင့္ “အေဒါသ” ဟု၍လည္းေကာင္း၊ အေဒါသ ဟူသည္မွာ “ေမတၱာ” ဟူ၍လည္းေကာင္း မွတ္သားနုိင္ပါသည္။ ေမတၱာ၀င္လွ်င္ အျပစ္မျမင္တတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေမတၱာသည္ သည္းခံျခင္း၏ တရားကိုယ္ ျဖစ္ရျခင္း ျဖစ္၏။

ဤေလာက၌ အဓမၼမထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ လူတုိင္း၌ တာ၀န္ရွိ၏။ ထုိအဓမၼကုိ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္နုိင္ရန္ မွန္ကန္ေသာနည္းကို သုံးဖုိ႔ လို၏။ ထုိမွန္ကန္ေသာ နည္းကား သည္းခံျခင္း “ခႏၱီ”ပင္ ျဖစ္၏။
သည္းခံျခင္းဟူသည္ ႏုံ႕ေသာေဒါသျဖင့္ သည္းခံသည္လည္း ရွိ၏။ ။ အေဒါသျဖင့္ သည္းခံသည္လည္း ရွိ၏ ။ ႏုံ႔ေသာေဒါသျဖင့္ သည္းခံျခင္းကုိ ေၾကာက္၍ သည္းခံျခင္း ဟူ၍ ဆုိရ၏ ။ ေၾကာက္၍ သည္းခံျခင္းတြင္ အာဃာတသည္ အျမစ္တြယ္လ်က္ ရွိ၏ ။

တစ္ခုေသာ တစ္ေန႔တြင္ အျမစ္တြယ္ေနေသာ အာဃာတမွ ထက္ေသာ ေဒါသသည္ ျဖစ္ထြန္းလာနုိင္၏ ။ ထက္ေသာ ေဒါသ ျဖစ္ထြန္းလာလွ်င္ လက္စားေခ်ျခင္းသည္ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ ျဖစ္ေပၚလာမည္ ျဖစ္၏ ။ ထုိအခါ ေစာ္ကားမႈ သံသရာသည္ လည္းေကာင္း၊ လက္စားေခ်မႈ သံသရာသည္ လည္းေကာင္း လူ႔သမုိင္း၌ အေတာမသတ္ လည္ပတ္ေနမည္ ျဖစ္၏ ။

အေဒါသျဖင့္ သည္းခံျခင္းသည္သာ အာဃာတကို ပယ္ေဖ်ာက္နုိင္သျဖင့္ အမုန္းသံသရာကို တုိေစနုိင္၏ ။ ဘ၀ကိုလည္း အနဂၣရတနာ ျဖစ္ေစနုိင္၏ ။ အနဂၣရတနာ ျဖစ္ျခင္း ဟူသည္မွာ အရာရာတုိင္း၌ “ငါ- ငါ့ဥစၥာ” ဟူ၍ သိမ္းပုိက္တတ္ေသာ တစ္ကိုယ္ေကာင္း အျမင္ကို ပယ္သတ္နုိင္ျခင္း ျဖစ္၏ ။ တစ္ကုိယ္ေကာင္းအျမင္ ကင္းေလေလ ဘ၀သည္ တန္ဖုိးျမင့္ေလေလ ျဖစ္၏ ။

အေဒါသ ဆုိကတည္းက ယင္းသည္းခံမႈတြင္ အေလာဘလည္း ပါရ၏ ။ အေမာဟလည္း ပါရ၏ ။ ေမတၱာလည္း ပါရ၏ ။ေမတၱာပါ၀င္သျဖင့္ ေလာကကို ၾကည့္တုိင္း ခ်စ္စရာကိုသာ ျမင္၏ ။ ကရုဏာပါ၀င္သျဖင့္ ေလာကကို ၾကည့္တုိင္း ၾကင္နာစရာကိုသာ ျမင္ေတာ့၏ ။ ေလာက၌ ခ်စ္စရာႏွင့္ ၾကင္နာစရာကိုခ်ည္း ျမင္ရေလေသာ အခါ မိမိ ခ်စ္ရေသာေလာက၊ မိမိ ၾကင္နာရေသာေလာကအတြင္ အနစ္နာခံခ်င္စိတ္ အေလာဘပဓါန-သည္လည္းေကာင္း၊ သူတုိ႔ႏွစ္သက္နုိင္မည္ကုိ ေရြးခ်ယ္တတ္ေသာ အသိဉာဏ္ အေမာဟပဓါန-သည္လည္းေကာင္း အလိုအေလ်ာက္ ေပၚလာ၏ ။ ဤသည္ပင္ “အသခၤါရိက” ျဖစ္၏ ။

သည္းခံျခင္းသည္ မိမိတုိ႔၏ အျမင္အေပၚ၌ မ်ားစြာ တည္မွီ၏ ။ ေလာကအေပၚ ခ်စ္တတ္ေသာ မ်က္စိ၊ ၾကင္နာတတ္ေသာ မ်က္စိ၊ ေက်းဇူးတင္တ္ေသာ မ်က္စိျဖင့္သာ ၾကည့္မည္ဆုိပါလွ်င္ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ေလာက၊ ၾကင္နာစရာေကာင္းေသာ ေလာက၊ ေက်းဇူးတင္စရာ ေကာင္းေသာေလာကအေပၚ သည္းခံနုိင္ဖြယ္ မ်ားစြာ ရွိ၏။

အခါတပါး၌ ပု႑ားတစ္ေယာက္သည္ ႏြားမ်ားေပ်ာက္သြား၍ လိုက္ရွာရာတြင္ မ်က္စီလည္လမ္းမွားျပီး ေတာထဲ၌ စားစရာမဲ့လို႔ အသီးခူးစားရာမွ ေခ်ာက္ထဲသုိ႔ က်၏။ ထုိအခါ ေမ်ာက္မင္းတစ္ေကာင္က ၎ပု႑ားအား သနားဂရုဏာသက္မိျပီး ဆင္းကယ္ဆယ္ေလသည္။ ေခ်ာက္အေပၚသုိ႔အေရာက္ ေမ်ာက္မင္းသည္ ပင္ပန္းလြန္း၍ ထုိအၾကင္ပု႑ား၏ ေပါင္ေပၚတြင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့သည္။ ထုိပု႑ားသည္ ဗုိက္ဆာလြန္း၍ ေမ်ာက္မင္းအား ေက်ာက္ခဲျဖင့္ ေခါင္းထုသတ္ေလသည္။ ထုိအခါ ေမ်ာက္မင္းသည္ အၾကီးအက်ယ္ထိတ္လန္႔ျပီး သစ္ပင္ေပၚတက္ေျပးေလေတာ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေမ်ာက္မင္းသည္ အၾကင္ပု႑ားအား ရြာသုိ႔ေရာက္ရန္ သူ၏ ေသြးစက္တုိ႔ျဖင့္ သစ္ပင္ေပၚမွ လမ္းျပ၍ ကူညီခဲ့ပါသည္။

ထုိဇတ္ေတာ္တြင္ ေမ်ာက္မင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ရဲ႕ ၾကီးမားတဲ့ သည္းခံျခင္း ခႏၱွွီတရားကို အရွင္းသားျမင္ေတြ႔နုိင္ပါသည္။ မိမိအား သတ္သည့္သူကိုပင္ ၾကီးမားေသာ သည္းခံတရားျဖင့္ ကူညီေပးခဲ့သည္။ တကယ္ပင္ အတုယူေလးစားဖုိ႔ေကာင္းပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လဲ ေလာက၏ အတုမဲ့ အႏႈိင္းမဲ့ သစၥာတရားရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ျဖစ္လာခဲ့သည္။ “ေစတနာသည္ လူတုိင္းႏွင့္ မတန္” ဟု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာဖူးပါသည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ ေစတနာသည္ လူတုိင္းႏွင့္တန္၏။ လူတုိင္းအေပၚလဲ ထားသင့္၏။ မွန္ကန္ေသာေစတနာျဖစ္ပါေစ, မိမိေစတနာအား တန္ဖုိးမထားသူသည္ တန္ဖုိးမထားသေလာက္ အျပစ္က်ေရာက္တက္စျမဲပင္ျဖစ္သည္။ ထုိဇတ္ေတာ္တြင္ ထုိပု႑ားသည္ ဇတ္သိမ္းမလွစြာျဖင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္ရေလသည္။ ေမ်ာက္မင္း လမ္းညႊန္သည့္အတုိင္း ထုိပု႑ား ခရီးဆက္ရာ လမ္းတြင္ ေတြ႔ေသာ ေရအိုင္မွာ ေရေသာက္ရန္ ေရကန္ထဲအဆင္း ေရေပါက္ထိေသာ ေနရာတုိ႔မွာ အနာမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ထုိအနာမွာ ရုိးရုိးအနာမဟုတ္ပဲ ျပင္းထန္ေသာ ႏူနာသာျဖစ္ေလေတာ့သည္။ ထုိေနာက္ ဥယ်ာဥ္တစ္ခု၌ ေျမမ်ဳိ၍ ဇတ္သိမ္း ဆုိးခဲ့ရေလသည္။

နိဂုံးခ်ဳပ္ရလွ်င္ ေလာကရွိ လူသားတုိင္း ၾကဳံေတြ႔ေနစျမဲ ေလာကဓံ အသီးသီးရွိၾကသည္။ ဆုိးသည့္ေလာကဓံအားလည္းေကာင္း၊ ေကာင္းသည့္ေလာကဓံအားလည္းေကာင္း၊ ဆုိးဆုိးေကာင္းေကာင္း သည္းခံျခင္း အမႈကို လက္ကိုင္ထားရမည္။ သုိ႔မွာသာ မိမိႏွင့္ ထိေတြ႔ဆက္ဆံေနရေသာ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားျဖင့္ အမုန္းကင္း အာဃာတကင္းစြာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရ၏။ တစ္ေယာက္တည္းေနဖုိ႔ မသင့္ေတာ္ေသာ ေလာကအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္ဆုိတာ ရွိသင့္၏။ ထုိပတ္၀န္းက်င္အား မိမိသည္သာ တည္ေဆာက္ရမည္ပင္။ ထုိ႔အတြက္ အၾကီးမားဆုံးလိုအပ္ခ်က္သည္ ခႏၱီေခၚ သည္းခံျခင္းမွ တစ္ပါး အျခားမရွိနုိင္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခႏၱီတရား လက္ကိုင္ထား၍ အမႈကင္းပါေစလို႔ ဆုမြန္ေတာင္းရင္း တင္ျပျခင္း တစ္ခန္းရပ္ပါရေစ မိတ္ေဆြ။

မွတ္ခ်က္။ ။ဦးေရႊေအာင္၏ “ဗုဒၶေလာကသားတို့၏ အႏိႈင္းမဲ့့ ေက်းဇူးရွင္(ကိုယ္က်င့္ဗုဒၶ၀င္)” စာအုပ္မွ ခႏၱီပါရမီအပိုင္းမွ ထုတ္ႏုတ္ ကူးယူေဖာ္ျပခ်င္းသာ။
ခႏၱီမဂၤလာ
ႏိွပ္စက္ေစာ္ကား၊ အမႈမ်ား၊ ခန္႔ထား ခႏၱီပါ။
ခ်မ္းပူစသား၊ ေဘးဒဏ္မ်ား၊ ခန္႔ထားခႏၱီပါ။
ခႏၱီက်င့္က၊ ေမတၱာမွ်၊ ေဒါသကင္းရွင္းသည္။
ကုသုိလ္တုိင္းတြင္၊ ခႏၱီပင္၊ ပါ၀င္ေစရမည္။
ခႏၱီရွိသူ၊ ကုသုိလ္ဟူ၊ လြယ္ကူျပည့္စုံသည္။
ခႏၱီကင္းျငား၊ ကုသုိမွား၊ ပ်က္ျပားေလေတာ့သည္။
ခႏၱီအာစာ၊ ရွိသူမွာ ပညာျပည့္စုံသည္။
ခႏၱီရွိ၏၊ သမာဓိ၊ အတိျပည့္စုံသည္။
ခႏၱီကင္းဘိ၊ သမာဓိ၊ မရွိပ်က္ေတာ့သည္။
ခႏၱီရွိမွ၊ ျမတ္သီလ၊ က်နျပည့္စုံသည္။
ခႏၱီကင္းျငား၊ သီလမ်ား၊ ပ်က္ျပားေလေတာ့သည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

တန္ဖုိးရွိပါေစ

Posted by thawzin Monday, July 19, 2010 1 comments

တန္ဖုိးသိမွ တန္ဖုိးရွိမည္

“ယုယပါ။ ျမတ္နုိးပါ။ ဂရုစိုက္ပါ။ အေလးထားပါ။” ဆုိတာေတြသည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူသားမ်ား အသုံးျပဳ ေနေလ့ရွိသည္။ ထုိအရာကို တနည္းအားျဖင့္ တန္ဖုိးထားျခင္း တန္ဖုိးလို႕ေခၚမည္ထင္။ “တန္ဖုိးသိမွ တန္ဖုိးရွိမယ္” တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ ေဟာတဲ့ တရားတုိင္းလိုလိုမွာ အျမဲၾကားနာဖူးသည္။ အရာအားလုံးသည္ အသုံး၀င္လွ်င္ တန္ဖုိးဆုိတာ ရွိၾကသည္ခ်ည္းပင္။ သုိ႔ေသာ္ အသုံး၀င္ရန္အတြက္ အသုံးျပဳနည္းသည္ လိုအပ္သည္။ “ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ ေဆးဖက္၀င္” ဟု ျမန္မာ စကားပုံ ရွိသည္။ အသုံးျပဳတက္လွ်င္ ျမက္ပင္ကေလးအစ အသုံး၀င္ေနတက္သည္။
ျမက္စားေနတဲ့ သုိးေလးတစ္ေကာင္အနား ပတၱာျမားတစ္လုံး ပစ္ခ်ေပးလိုက္မည္။ ထုိသုိးကေလး ေကာက္ယူမည္ မဟုတ္။ ပတၱျမားသည္ သုိးကေလးအတြက္ ျမက္တစ္ပင္ေလာက္မွ အသုံးမက်ေသာေၾကာင့္ပင္။ ထုိအတူ ထုိပတၱျမား၏ တန္ဖုိးကို မသိေသာေၾကာင့္ သိမ္းဆည္း၍တန္ဖုိးထားရေကာင္းမွန္းလဲ သိမည္မဟုတ္။ တန္ဖုိးမသိေသာေၾကာင့္ တန္ဖုိးလဲ မရွိေတာ့ေပ။
စည္းကမ္းနဲ႕တန္ဖုိး
ဒါအျပင္ တန္ဖုိးကို လူတုိ႔ စည္းကမ္းျဖင့္ သတ္မွတ္ၾကျပန္သည္။ “စည္းကမ္းသည္ လူ၏တန္ဖုိး” တဲ့။ ဘယ္လိုဟာေတြက စည္းကမ္းမည္လဲ?။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းေတာ္က ၾကားဖူးတဲ့ စည္းကမ္းဆုိသည္ တားျမစ္ခ်က္ေတြကို ေရွာင္က်ဥ္ျပီး ခ်မွတ္ထားေတာ့ အရာေတြကို လိုက္နာျခင္း, ေဆာင္ထားျခင္းသည္ကို ေခၚမည္ထင္။ စည္းကမ္းတြင္ ေလာကီစည္းကမ္းႏွင့္ ေလာကုတၱရာစည္းကမ္း ႏွစ္ခုလုံးပါ၀င္သည္။ ေလာကီအတြက္ ေလာကီလူ႕က်င့္၀တ္ေတြ ရွိပါသည္။ ထုိက်င့္၀တ္တုိ႔သည္ လိုက္နာက်င့္သုံးသူအတြက္ မိမိကုိယ့္ကုိယ္ တန္ဖုိး ျမွင့္တင္ေနျခင္းတည္း။ ေလာကုတၱတရားအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေလာကသားတုိ႔ ဦးခုိက္ရာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေသာ ေဒသနာတုိ႔သည္ ရွိသည္။ က်င့္သုံးလဲ က်င့္သုံးထုိက္၏။ က်င့္သုံးသူလည္း က်င့္သုံးသေလာက္ လက္ငင္း ေကာင္းက်ဳိးခံစားရသည္။ အတၱဟိ အတၱေနာ နာေထာ တဲ့ မိမိသည္သာလွ်င္ ကိုးကြယ္ရာတည္း။ တန္ဖုိးရွိေအာင္ေနေသာ သူအတြက္ တန္ဖုိးသည္ ရွိေနမည္ပင္။ မိမိတန္ဖုိးမဲ့စြာ ျပဳမႈေနထုိင္ပါက တန္ဖုိးမဲ့ေနအုံးမည္။ He is only bright that shines by himself. သူ႕ကိုသူ အေရာင္တင္တဲ့သူသာလွ်င္ အေရာင္လက္သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ပင္ ကိုယ့္အဆင့္အတန္း ကိုယ္ကုိတုိင္သာ ျမွင့္တင္ ေကာင္းသည္။
စည္းကမ္းသည္ လူတစ္ေယာက္၏ အနားသတ္မ်ဥ္းေကာင္း၊ ရွည္လွ်ားျပီး ေကြ႔ေကာက္မ်ားေသာ ျမစ္တုိ႔သည္ ကမ္းဟူသည္ ရွိ၏။ ကမ္းရွိေသာေၾကာင့္ အလြယ္တကူမတိမ္ေကာနုိင္။ ကမ္မဲ့ေသာ ေရတုိ႔သည္သာ တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္ၾကသည္။ မိမိကုိယ့္ကို တန္ဖုိးျမွင့္တင္ခ်င္လွ်င္ ျမစ္ကဲ့သုိ႕လဲ က်င့္ေကာင္း၏။ ဒါအျပင္ အနားသတ္ေကာင္းေသာ ဖ်ာတုိ႔ ခုိင္ခံ အသုံး၀င္၏။ အသုံး၀င္ေသာေၾကာင့္ တန္ဖုိးသည္ ရွိျပီးျဖစ္၏။
က်န္းမာျခင္း တန္ဖုိး
က်န္းမာျခင္းသည္ လူတုိင္း၌ အလကားပိုင္ဆုိင္ ေနတက္ေသာ အဖုိးမျဖတ္နုိင္ေသာ တန္ဖုိးတည္း။ ဘာေၾကာင့္ က်န္းမာခ်င္ၾကသလဲ။ “က်န္းမာျခင္းတန္ဖုိးကို မက်န္းမာမွသိမည္” ဆုိတာ သိၾကမည္ထင္။ မက်န္းမာလွ်င္ အစာမက္ေသာ လူတုိ႔သည္ စားဖုိ႔ေတာင္ စားခ်င္စိတ္ပင္ မရွိေတာ့။ လုပ္ခ်င္စိတ္ဆုိလွ်င္ လုံး၀ရွိမည္ မထင္။ ဒါေၾကာင့္ “အာေရာဂ် ပရမ လာဘ” က်န္းမာျခင္းသည္ အဖုိးမျဖတ္နုိင္ေသာ တန္ဖုိးဟု ဆုိျခင္ပါသည္။ က်န္းမာျခင္းရဲ႕ တန္ဖုိးကို ေဖာ္ျပလို႔ ဆုံးမည္ မဟုတ္။
အခ်ိန္ တန္ဖုိး
ထုိအျပင္ သတၱ၀ါတုိင္း မိမိအသက္ကိုေတာ့ တန္ဖုိးထား ရွည္ေစလိုၾကသည္။ ထုိအသက္ကို တုိင္းတာေသာ အခ်ိန္ ကိုကား တန္ဖုိးထားရေကာင္း မသိၾကေခ်။ ထုိအတူ အခ်ိန္ဆုိသည့္ အဖုိးမျဖတ္နုိင္ေသာ တန္ဖုိးကိုလဲ လူတုိ႔ အလြဲသုံးစားျပဳတက္ၾကသည္။ အခ်ိန္သည္ ဂရုျပဳသူအား ဂရုျပဳသကဲ့သုိ႔ အက်ဳိးျပဳသည္။အေလးမထားသူအတြက္ အေလအလြင့္ထားတက္သည္။ အခ်ိန္ကုိ အသုံးခ်သူနည္းပါသည္။ အခ်ိန္သုံးျပဳသူမ်ားတြင္လဲ နယ္ပယ္ႏွစ္ခုရွိသည္။ မေကာင္းမႈအတြက္ အသုံးျပဳျခင္းႏွင့္ ေကာင္းမႈအတြက္ အသုံးျပဳျခင္း တုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုိအထဲမွ မေကာင္းမႈတြင္သာ အသုံးျပဳတက္ၾကသူသာ မ်ားသည္။ မေကာင္းမႈအတြက္ အသုံးျပဳသူအတြက္လဲ အခ်ိန္သည္ မ်က္ႏွာမလိုက္စြာ တစ္ၾကိမ္တခါပဲ အသုံးျပဳခြင့္ေပးပါသည္။ ထုိတစ္ၾကိမ္သာ အခြင့္ေပးတက္ေသာ အခ်ိန္ကုိ လူတုိ႔ မေကာင္းမႈတြင္ သုံးျပဳေသာေၾကာင့္ ပုိျပီး မိုက္မဲရာ ေရာက္ပါသည္။ ဤသည္ပင္ တန္ဖုိး မထားရာေရာက္၏။ တန္ဖုိးမထားလွ်င္ တန္ဖုိးမရွိသလို တန္ဖုိးလဲ သိမည္မဟုတ္။
အက်င့္စာရိတၱ တန္ဖုိး
က်န္းမာျခင္းႏွင့္ အသက္တုိ႔ထက္ တန္ဖုိးထားအပ္ေသာ အရာသည္ ရွိသည္။ ထုိအရာသည္ “အက်င့္စာရိတၱ” ဟုဆုိခ်င္ပါသည္။ အက်င့္စာရိတၱ ဆုံးရႈံးမႈ၊ တန္ဖုိးမထားမႈသည္ အၾကီးမားဆုံးေသာ ဆုံးရႈံးမႈ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အခုေခတ္လူငယ္မ်ား ထုိအရာကို အေကာင္းဆုံး အရင္းအႏွီးအျဖစ္ မေတာ္မတရား လြဲမွားစြာ တန္ဖုိး ျဖတ္ေနၾကသည္။ စာရိတၱပ်က္စြာ ေျပာဆုိၾက ေပါင္းသင္းၾက ေရာေႏွာၾကသည္။ “ဘယ္သူ ေသေသ ငေတမာရင္ ျပီးေရာ” ဆုိသကဲ့သုိ႔ တစ္နပ္စား အၾကံႏွင့္ တဖက္သားအေပၚ လိမ္လည္ လွည့္ဖ်ားေနၾကသည္။ စည္းကမ္းမဲ့ၾကသည္။ ထုိသည္ပင္ မိမိ၏ အက်င့္စာရိတၱအား တန္ဖုိးထားရေကာင္း မသိမႈပင္။ လက္ရွိေခတ္လူငယ္မ်ား၏ စာရိတၱျဖင့္ ၎တုိ႔၏ တန္ဖုိးကိုျဖတ္ရလွ်င္ ကမၻာရဲ႕ အေဖာင္းအပြဆုံး ေငြေၾကးထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ နိမ့္က်မည္ထင္ပါသည္။
မ်ဳိးဆက္သစ္ကေလးမ်ားကို ဆုိခ်င္ပါသည္။ အနာဂတ္သည္ သူတုိ႔၏လက္ေပၚတြင္ တည္ေနသည္။ ထုိအနာဂတ္ပိုင္ရွင္ေလးမ်ား တန္ဖုိးရွိ ေစခ်င္သည္။ စည္းကမ္းရွိေစခ်င္သည္။ အက်င့္စာရိတၱ ျမင့္မားေစခ်င္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အက်င့္စာရိတၱျမင့္မားျပီး စည္းကမ္းရွိေသာ လူငယ္ေလးမ်ားသည္ တန္ဖုိးသည္ ရွိေနျပီးေသာေၾကာင့္တည္း။ ထုိအနာဂတ္ကေလးမ်ားအား တန္ဖုိးရွိေစခ်င္လွ်င္ တန္ဖုိးရွိေအာင္ ထိန္းသိမ္းရမည္။ ထုိတာ၀န္သည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ တာ၀န္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ထုိမ်ဳိးဆက္သစ္ကေလးမ်ားကို ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆုံးမတရားမ်ားျဖင့္ သြန္သင္ထိန္းသိမ္းမည္။ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈေတြ ျမတ္နုိးေစမည္။ ျမန္မာ့အေမြအႏွစ္ေတြကို တန္ဖုိးထားေစမည္။ ျမန္မာသည္ ဗုဒၶ ဘာသာနုိင္ငံျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶ ဘာသာနုိင္ငံမုိ႔ ဗုဒၶအဆုံးအမမ်ားကို တန္ဖုိးထားရမည္။ တန္ဖုိးထားတက္ေအာင္ အသုံးျပဳသင့္သည္။ အသုံးျပဳသူအတြက္ အက်ဳိးထူးေသာ လူတုိ႔အဖုိ႔ တန္ဖုိးထားရမည္။ တန္ဖုိးသိဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ပါျပီး။ တန္ဖုိးသိျပီး တန္ဖုိးရွိနုိင္ပါေစ။


Myanmar Date&Month

ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါ