Welcome to My Blog

ေသာ္ဇင္(စိန္ပန္းေျမ)

စြယ္စုံဘ၀ အမွတ္တရမ်ား

Posted by thawzin Wednesday, January 6, 2010 5 comments

ကုိယမကာလုလင္(ရွမ္းေလး)က ထူးထူးျခားျခား ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးကုိ တဂ္ပါတယ္။ တဂ္ရေလာက္ေအာင္ ခင္မင္မႈကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကေန ဒီအခ်ိန္ထိ အမွတ္ရစရာေတြေရး ေပးဖုိ႔ပါတဲ့။
ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ ကာလကလဲ ရွည္ၾကာလာတာနဲ႕ အမွ် သတိတရ အမွတ္ရစရာေတြက ဒုနဲ႕ ေဒးပါပဲေနာ္။ အဓိက အမွတ္ရစရာေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်ေရးပါအုံးမယ္။ ကိုယ့္အေၾကာင္းဆုိေတာ့ စိတ္၀င္စားမွာ မဟုတ္သလို စိတ္၀င္စားစရာလဲ ေကာင္းမယ္မထင္ပါဘူး။

အိမ္ကို မီးရႈိ႕ျခင္း
ကၽြန္ေတာ္ သုံးတန္းႏွစ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ အထက္ကေကာင္ ေျခာက္တန္းႏွစ္ေပါ့။ အဲဒီတစ္ခုေသာ ညေန ေန၀င္ခ်ိန္ေလးမွာေပါ့၊ ေတာရြာဆုိေတာ့ ဖေယာင္းတုိင္၊ ဆီမီးခြက္နဲ႕ အလင္းယူၾကတာေပါ့၊ အထက္ကေကာင္က ေက်ာင္းမွာ ဆုေတြရေတာ့ စာက်က္ရတာ ေတာ္ေတာ္ ၀ါသနာၾကီးတယ္။ စာက်က္မယ္ဆုိျပီးေတာ့ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္သား အိမ္ထဲ၀င္လာလိုက္တာ။ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ညေနက ကိုယ္တုိင္လုပ္ထားတဲ့ ဖေယာင္းတုိင္ေလးကို မီးညွိရင္းနဲ႕ေပါ့။ သူက ဘက္ထရီအုိးကို ထြန္းဖုိ႔ ညွပ္ေနခုိက္၊ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ကိုယ္တုိင္လုပ္ထားတဲ့ ဖေယာင္တုိင္ေလးနဲ႕ ၾကြား၀ါခ်င္စိတ္ေလးနဲ႕ စာပြဲေပၚမွာ လိပ္ျပီးသာ ၀ါ(ဗုိင္းငွင္ရန္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ၀ါလိပ္) အျပည့္ခင္းထားတာ ျမင္တယ္။

အဲဒီအခုိက္မွာ စိတ္ထဲ တမ်ဳိးအေတြးေရာက္သြားတယ္။ ၀ါလိပ္ေလးကို ဖေယာင္းမီးနဲ႕ တုိ႔လုိက္ရင္ ဘယ္လုိေနမယ္ မသိဘူး၊ ဆုိျပီး အေတြးနဲ႕ သြားတုိ႔လိုက္တာ၊ “၀ုက္” ခနဲ႔ပဲ စားပြဲေပၚက ၀ါခင္းက မီးျပင္ၾကီးျဖစ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိလိုက္တာ ဒါမီးေလာင္မႈပဲ။ အိမ္အျပင္ေျပးထြက္ျပီး၊ အေမကို အလန္းတၾကား ေၾကာက္စိတ္နဲ႕ ေျပးေျပာလိုက္မိတယ္၊ “ အေမ မီးေလာင္ေနျပီးဗ်”၊ ဒီစကားေလး ေအာ္ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မၾကားမိေတာ့ပါဘူး။ အေမကလဲ အံဩတၾကီး “ေဟ” ဆုိျပီး အိမ္ထဲက ေရအုိးကို မျပီးေတာ့ မီးျပင္ကို လွမ္းေပါက္ထည့္လိုက္တယ္။ ခက္ေနတာက ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကို၊ သူက မီးကို တုတ္နဲ႕ သြားရုိက္လိုက္တာ၊ ၀ါဆုိတဲ့အမ်ဳိးက အျငိအစြန္း သိပ္သန္တာ။ သူ႕တုတ္နဲ႕ အတူ မီးေလာင္ေနတဲ့ ၀ါေတြက ပုိျပန္႔က်ဲျပီးေတာ့ ခုတင္ေပၚမွာ ခင္းထားတဲ့ ၀ါလိပ္ေတြေပၚထပ္ျပီး က်၊ အဲဒီကေန ဇာျခင္ေထာင္ကို ဆက္ေလာင္၊ ျပီးေတာ့ အိမ္ေခါင္မုိးကုိ ထပ္ေလာင္ပါေလေရာဗ်ာ။ အမွတ္တရ အိမ္ကို မီးရႈိ႕ျခင္း တစ္ခုေပါ့၊ အခုထိ မေမ့နုိင္ေသးပါဘူး။

ရြာကို မီးရႈိ႕ျခင္း
ဒါကလဲ ေႏြရာသီေလးမွာပါ၊ ဘယ္အသက္အရြယ္လဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ သူငယ္ခ်င္း ေအာင္ေအာင္နဲ႕ အတူေပါ့၊ ရြာျပင္မွာ ေျပာင္းရုိး ပုံၾကီး ဟီးေနတာပဲ။ ရြာနဲ႕ကပ္ရပ္ လယ္ကြင္းမွာ ပုံထားတာ။ ကၽြန္ေတာ္ မီးရႈိ႕ခ်င္တဲ့ စိတ္ေပါက္ေနတာ ၾကာျပီး၊ ေအာင္ေအာင္နဲ႕ ေဆြးေႏြးျပီး ညေနမီးသြားရႈိ႕ရေအာင္လုိ႔ ေျပာျပီး၊ အိမ္က အေဖ႔ မီးျခစ္ကို ခုိးလာလိုက္တာ၊ အေဖက အဲဒီမီးျခစ္ကို မသုံးတာ ၾကာျပီးဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ခုိးသြားလဲ ေပ်ာက္သြားျပီးလုိ႔ ထင္မွာပဲ ဆုိတဲ့အေတြးနဲ႕ ရြာအျပင္ ႏွစ္ေယာက္သား ထြက္လာလိုက္တာ။
“ဟေကာင္ ေအာင္ေအာင္ ဒီေျပာင္းရုိးပုံၾကီး မီးေလာင္လုိ႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ၾကည့္လွမွာေနာ္”
“ေအး၊ ဟုတ္တယ္၊ ငါလဲ ၾကည့္ခ်င္တယ္ဟ၊ ဟုိတေလာက လယ္ထဲက ေျပာင္းရုိးငုတ္ေတြ မီးရႈိ႕ခုိင္းတုန္းက ေသးေသးေလးေတြ ပုံထားေတာ့ မီးပုံက ေသးေသးေလးေပၚေနတာ သိပ္အားမရဘူးကြ”
ေအာင္ေအာင္ဆုိတာက ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္လုပ္ အျမဲေထာက္ခံေနတက္တဲ့ ငယ္ခ်စ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေပါ့။ ဒီလိုနဲ႕ ႏွစ္ေယာက္သား ေျပာင္းရုိးပုံ ေျခရင္းမွာ မီးစရႈိ႕ၾကတာေပါ့၊ ကံေကာင္းတာလား၊ ကံဆုိးတာလားမသိဘူး၊ မီးျခစ္က ဓါတ္ဆီကုန္ေနတယ္၊ အထဲမွာပါတဲ့ ဓါတ္ဆီဂြမ္းက ေျခာက္ေသြ႔လို႔၊ ဒီလိုနဲ႕ပဲ ရြာကို မီးတင္ရႈိ႕မယ္အစီအစဥ္ ပ်က္သြားခဲ့ရတယ္ဗ်ာ။


ဆားမပါေသာဟင္း
၉-တန္းမွ ၁၀-တန္းထိကို ကၽြန္ေတာ္ ျမစ္သားျမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းဆက္တတ္ေျဖရတယ္ေလ။ ဘၾကီးဦးေလးေတာ္တဲ့ ပရဟိတေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ ဦးဉာဏဓဇ(ဦးဇင္းေအး)က ကၽြန္ေတာ့္ကို စာေတာ္မယ္ထင္လို႔ ေခၚျပီး ေက်ာင္းထားေပးတာပါ။ စာကေတာ့ ေတာ္ပါဘူး။ ရြာကိုပဲ ခဏခဏျပန္ေနေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို မေက်နပ္ဘူးေလ။ မိဘမဲ့ကေလးေပါင္းက အေယာက္ (၁၀၀)ေက်ာ္ေလာက္ရွိမယ္။ ၉-တန္းေက်ာင္းသားမ်ားကို ေခါင္းေဆာင္ခန္႔ျပီး ေန႔အလုိက္ ဟင္း၊ ထမင္းခ်က္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခ်က္ရတဲ့ ေန႔ေရာက္ပါေလဗ်ာ။
ေက်ာင္းက ေတာ္ေတာ္ေလး က်ယ္တယ္ေျပာရမယ္။ ငွက္ေပ်ာျခံလဲရွိတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ပင္ေတြကလဲ အေလ့က်ေပါက္ေနတာလဲ အမ်ားၾကီးပါ။ အရင္ေန႔ေတြတုန္းက ဟင္းေပါင္း အက်န္နဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြကို ေကၽြးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ေန႔မွာ ဟင္းေပါင္းလဲ မက်န္ဘူး။ ဘာဟင္းခ်က္ရမွန္းလဲ မသိဘူး။ ဘုန္းဘုန္းကိုလဲ သြားျပီး မေလ်ာက္ရဲဘူး။ အဲဒါနဲ႕ ေက်ာင္း၀န္းထဲက ေတြ႔ကရအပင္ေတြကို အသီးေတြကို ခူးစြပ္ျပီးေတာ့ ဟင္းေပါင္းလုပ္တာေပါ့၊ အငယ္ေက်ာင္းသားေလးေတြက ကၽြန္ေတာ္ခ်က္တာကို ၾကည့္ျပီး သေဘာက်ေနၾကတာ၊ “ဒီေန႔ေတာ့ ဟင္းေကာင္းမယ္ထင္တယ္၊”၊ ကေလးေတြက သနားဖုိ႔ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ ပအုိ႕၊ ပေလာင္၊ ကရင္၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ အရြယ္စုံ လူမ်ဳိးစုံတဲ့ မိဘမဲ့ေက်ာင္းေလးပါ။ သူတုိ႔မွာ သူတုိ႔အိမ္ျပန္ခ်င္ေပမယ့္ မျပန္ရဲၾကဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕ မိဘေတြလဲ လာမေတြ႔ျဖစ္ၾကဘူး။ သုံး ေလး ငါး ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ျပန္ျဖစ္ၾကတာ။ ဒါလဲ အၾကီးတစ္ေယာက္ပါမွ ျပန္လႊတ္တာ ဘုန္းဘုန္းက။

သူတုိ႔ျပန္လာရင္ေတာ့ သူတုိ႔က သူေဌးပဲေလ။
သူတုိ႔ အိမ္ကေန ေပးလိုက္တာ သုံးေလးငါးႏွစ္စာ ပုိက္ဆံေပါ့၊ တစ္ေယာက္ကို ေလးငါးေသာင္းဆီေလာက္ပါလာၾကတယ္။ ဒါပေမယ့္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ပါပဲ၊ ကေလးေတြဆုိေတာ့ မုန္႔၀ယ္စားခ်င္ၾကေတာ့ ၀ယ္စားတယ္၊ ပြဲလမ္းသဘင္က်ေတာ့ ကစားစရာ ၀ယ္တာနဲ႕ ကုန္တာပဲ။ သူတုိ႔ မွီစားေနၾကတာ၊ ကၽြန္ေတာ့္တုိ႔ ခ်က္တဲ့ ထမင္းနဲ႕ ဟင္းေပါ့၊ သူတုိ႔မွာ ငပိေက်ာ္ မရွိဘူး၊ ဆီမရွိဘူး၊ ဆားမရွိဘူး၊ အ၀တ္အစားဆုိလဲ လုံလုံေလာက္ေလာက္ မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ခ်င္းစာတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလဲ ရြာမျပန္လႊတ္တာ တစ္လနီးပါးေလာက္ရွိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဒီထမင္းဒီဟင္းပဲ စားရမွာေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဟင္းကို ေသခ်ာခ်က္ပါတယ္၊ တစ္ခါမွလဲ မခ်က္ဖူးပါဘူး။ ဟင္းခ်က္ျပီး ဟင္းကို ျမည္းၾကည့္တယ္။ ဘာလိုလဲ မသိဘူး၊ ေပါ့ေနတာပဲ၊
“ဆား”
လိုမွန္းသိမွ ဆားအေျပးအလႊားရွာရတယ္။ ခက္တာက ဆားက ဂုိေထာင္ထဲမွာ မရွိဘူး။ ဆီလဲ မပါပါဘူး။ ေရနဲ႕ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ပဲပါတယ္။ ဂုိေထာင္က ဆန္ေတြပဲရွိတယ္။ အဲလိုနဲ႕ ကေလးေတြ ညေနစာ ေကၽြးေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႕ စားၾကတယ္ဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ အရသာမရွိေပမယ့္ ဟင္းမ်ားလို႔တဲ့။

သတိ
ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမယ့္ “သတိ”က အရပ္သား သတိမဟုတ္ပါဘူး။ စစ္သား သတိပါ။ “ သတိ၊ သက္သာ၊ ညာညွိ” ဆုိတာေတြေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ ဗုိလ္ေလာင္း သုံးႏွစ္လုံးမွာ အဲဒီေလာက္ မတ္လြန္းတဲ့ သတိမရွိခဲ့ဘူးထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အငယ္ဆုံး ပထမႏွစ္ဆုိေတာ့ ေအာက္ေျခသိမ္း အကုန္လုပ္ရပါတယ္။ ထမင္းစားတဲ့အခါမွာလဲ စီနိယာေတြနဲ႕ အတူ၊ ထမင္းခူးတာ၊ ေရခပ္တာက အစေပါ့။

တစ္ရက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေဆာင္ေျပာင္းရပါတယ္။ အေဆာင္ေျပာင္းေတာ့ တပ္ခြဲဆုိင္ရာ ပစၥည္းေတြ သယ္ေရြ႕ရပါတယ္။ ညေန ေမွာင္တဲ့ အထိေတာင္ မျပီးနုိင္ပါဘူး။ ထမင္းလဲ မစားနုိင္ေသးပါဘူး။ ပစၥည္းေတြသည္ၾက၊ ေျပာင္းၾကတဲ့၊ တစ္ဖက္ကလဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာင္းသြားတဲ့အေဆာင္ကို တျခား တပ္ရင္း တပ္ခြဲက ဗုိလ္ေလာင္းေတြလဲ အေဆာင္ကို ေရာက္ေနၾကပါျပီး။ သူတုိ႔လဲ သူတုိ႔ ကိစၥနဲ႕ ရႈပ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
“ First year”
“ ရပ္စမ္း၊ မင္းတုိ႔က ဘာလဲကြ၊ ဒီအေဆာင္မွာ မေနရေတာ့ဘူးဆုိျပီးေတာ့ ျဖစ္ကလတ္တက္ဆန္လုပ္သြားတာလား၊ ဒီမွာ ပလတ္ခုံေတြ ဓါးနဲ႕ မႊန္းသြားတယ္”
“First year သတိကပ္ေနေအာင္ ဆြဲထား စမ္းေဟ့ေကာင္”
စကားနဲ႕ အတူ လက္သီးတစ္လုံးက ေက်ာျပင္ဆီသုိ႔ ေစာင့္၀င္လာသည္။ ထမင္းဆာေနတဲ့ စိတ္ေလးေတာင္ ဘယ္ေပ်ာက္သြားမွန္းမသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာမွျပန္မေျပာနုိင္ပါဘူး။ ဒုတိယႏွစ္ဗုိလ္ေလာင္းမ်ားပဲျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔က ဖတ္ထိပ္၀တ္စုံနဲ႕ဆုိေတာ့ ဒါက ဒုတိယႏွစ္ဗုိလ္ေလာင္းမ်ားပဲျဖစ္မယ္လို႔ စိတ္ထဲက ယူဆလိုက္ရသည္။
“ေရွ႕တည့္တည္ၾကည့္ First year၊ မ်က္လုံးကစားရင္ တစ္ခ်က္ပဲ၊ သတိကို ကပ္ေနေအာင္ ဆြဲထား၊ လက္ထုိးလို႔ပါရင္ တစ္လုံးပဲ”
လက္ထုိးတယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒူးဆစ္ႏွစ္ခု ပူးကပ္ေနရပါမယ္၊ အဲဒီၾကားထဲကို လက္ကုိ ေစာင့္ထုိးထည့္တာပါ၊ လက္ႏွစ္ဘက္ကလဲ ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ ကပ္ရပ္ေနရပါတယ္၊ လက္သီကိုလဲ က်စ္ေနေအာင္ ဆုပ္ထားရပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ လက္ကပ္ေနတဲ့ၾကားထဲကုိ လက္နဲ႕ ေစာင့္ထုိးၾကည့္တယ္။ ၂ၾကိမ္၊ သုံးၾကိမ္ မရပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ကပ္ေနေအာင္ ေနေနရပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္လဲ အျပစ္ရွာရင္ေတာ့ ေတြ႔မွာပဲေလ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို စကားေတြတစ္ေယာက္ ေျပာ၊ တစ္ေယာက္က ေဘးကေန လက္နဲ႕ လိုက္ထုိးေနတယ္။ စကားထဲ အာရုံေရာက္သြားတဲ့အခုိက္ လက္ထုိးထည့္တာ ၀င္သြားပါတယ္။ အဲဒီမွာ အရႈိက္တည့္တည့္ကို ေစာင့္၀င္လာတာက လက္သီးတစ္လုံး၊ ဆက္တုိက္ ၀င္လာပါေတာ့တယ္။ ဘယ္ႏွစ္ခ်က္အထုိး ခံလုိက္ရတယ္ေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အသံေတာင္ မထြက္နုိင္ေတာ့ဘူး။ ေဘးက သူငယ္ခ်င္းကလဲ တအီအီေအာ္ေနရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ ဘ၀မွာ အမက္လြန္းေသာ သတိ၊ မွန္ကန္သပ္ရပ္လြန္းေသာ သတိအေနအထားေလးကို ယခုတုိင္ မေမ႔နုိင္ေသးပါဘူးဗ်ာ။
ဒီေလာက္ပါပဲဗ်ာ၊ သတိရစရာ အမွတ္ရစရာေတြက ေျပာမဆုံးေပါင္ ေတာသုံးေထာင္ ထက္ မ်ားပါတယ္။ ကိုယမကာလုလင္ၾကီးခင္ဗ်ာ။ အကိုရဲ႕ တက္ဂ္မႈကို အခ်ိန္အေနာက္က်စြာမွ ေရးေပးရတဲ့ အတြက္ စိတ္မဆုိး၊ စိတ္မညစ္ပါနဲ႕လို႔ ေတာင္းပန္လုိက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္နုိင္ပါေစဗ်ာ၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

ျမန္မာႏွစ္ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္ ျပာသိုလျပည့္ေန႔။ အေမမ်ားေန႔။

ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးတိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး စတာေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြ သတ္မွတ္ၾကတာ ထံုးစံတစ္ခုပါပဲ။ သတ္မွတ္တဲ့ေန႔ေရာက္ၿပီဆိုမွ အမွတ္တရပြဲေတာ္ေတြလုပ္ၾက၊ ကၾကခုန္ၾက၊ ၀မ္းနည္းၾက၊ ေၾကကြဲၾက နဲ႔ အလုပ္ကိုမ်ားေနၾကတာပါပဲ။ ဘယ္လိုေတြပဲျဖစ္ပါေစ ထိုေန႔ေတြ ထိုရက္ေတြဟာ ျပတိုက္ထဲက ေန႔ရက္ေတြ မျဖစ္ေစ ခ်င္ဘူး။ ျပတိုက္ဆိုတာ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြ၊ အမွတ္တရပစၥည္းေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးခိုနားရာျဖစ္ေပမယ့္ လက္ေတြ႔ကမၻာမွာေတာ့ သူတို႔ေတြအခန္းက႑က ေန႔စဥ္လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ မပါ၀င္ၾကပါဘူး။ ျပတိုက္ဖြင့္ျပမွ အမွတ္တရေတြ႔ခြင့္ ရၾကတာေတြပါပဲ။

ဒီေန႔က အေမမ်ားေန႔တဲ့။ အေမ့အေၾကာင္း ျပတိုက္ႀကီးဖြင့္ျပလို႔ လူေတြအမွတ္တရ ျဖစ္ၾကတာမ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္တာ စာေရးသူရဲ႕ဆႏၵပါ။ ျပတိုက္ဖြင့္ျပမွ အမွတ္ရၾကမယ္ဆိုရင္ အေမ့အေၾကာင္း အေမ့က႑ဟာ ေန႔စဥ္ဘ၀ေတြမွာ ပါ၀င္ခြင့္မရတဲ့ ျပတိုက္ထဲက ေန႔တစ္ရက္ျဖစ္သြားမွာ ကၽြန္ေတာ္စိုးရိမ္မိပါတယ္။ ေန႔ရက္တိုင္းမွာ အေမ့က႑ေတြ ပါ၀င္ေစခ်င္တယ္။ နာရီတိုင္းမွာ အေမ့အေၾကာင္းေတြ စဥ္းစားေစခ်င္တယ္။ မိနစ္တိုင္းမွာ အေမ့အေရးကို စိတ္၀င္စားေစခ်င္တယ္။ ဘ၀မွာ အေမ့အတြက္ အခန္းက႑ကို ႀကီးက်ယ္ေစခ်င္တယ္။ အေမဟာ ဘ၀အတြက္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးပါပဲ။ အေမဟာ အသက္ကိုေပးတယ္။ အေမဟာ ဘ၀ကိုေပးတယ္။ အေမဟာ သုခေတြကို ေပးတယ္။ ဘုရားသခင္က လူသား ကိုဖန္ဆင္းတာပါလုိ႔ ေျပာသူေတြက ေျပာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တာကေတာ့ မိခင္ေတြသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လူသားတစ္ဦးအျဖစ္ ေလာကအလယ္ ထုဆစ္ပံုေဖာ္ေပးခဲ့တာ မဟုတ္ပါလား။

သားသမီး မရွိတဲ့ သူပဲရွိတယ္။ မိဘမရွိတ့ဲသူ မရွိဘူးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မိဘကိုမခ်စ္တဲ့ သားသမီးပဲ ရွိတယ္။ သားသမီးကို မခ်စ္တဲ့ မိဘမရွိဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ထပ္ျဖည့္ခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုေျပာရင္ အခ်ိဳ႕ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ့္အဆိုကို လက္ခံမယ္ မထင္ဘူး။ မိဘရဲ႕ စြန္႔ပစ္မႈကို ခံရတဲ့သူကေတာ့ လက္ခံမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒါက ကိစၥမရွိဘူး။ လူနည္းစုပဲ ျဖစ္ မွာပါ။ အမ်ားစုမွာေတာ့ သားသမီးတိုင္းကို မိဘတိုင္းက ခ်စ္ၾကတယ္လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ျမင္မိတယ္။ ရင္နဲ႔လြယ္ၿပီး ေမြးလာ တဲ့သားကို မဆိုထားနဲ႔ ရင္ေငြ႔ေပးၿပီး ေမြးရတဲ့ တိရိစၦာန္ေတာင္ သားသမီးကို ခ်စ္ၾကေသးတာ ျမင္ဖူးၾကမွာပါ။ ေနာက္ဆံုး ခ်စ္တာမခ်စ္တာကို စာမဖြဲ႕နဲ႔ဦး။ လူအျဖစ္ေမြးေပးလိုက္တာကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ထိုက္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ခုလို ကာလႀကီး ထဲမွာ (မရုိေသစကားေျပာရရင္) ကိုယ့္သားသမီးကို ဗိုက္ထဲမွာတင္ သတ္ပစ္ေနတဲ့ မိခင္ေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ပါပဲ။ မျဖစ္သင့္တာ ေတြလို႔ ေျပာရမွာပဲ။

အေမေန႔ဆိုေတာ့ အေမ့အေၾကာင္းေတြကို ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးမြန္းၾကတာေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ အေမ့ေလာက္ကို စိတ္ဓာတ္အရည္အခ်င္း မျပည့္၀ေသးလို႔ပဲ။ ဘာမွမဟုတ္တ့ဲ ကၽြန္ေတာ္က အေမ့ကို မခ်ီးမြမ္းခ်င္ဘူး။ အေမ ေတာ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္စိတ္မရွိဘူး။ သည့္အတြက္ေတာ့ ခြင့္လႊတ္ပါအေမ။ အေမ့ျပတိုက္ဖြင့္ျပမွ တစ္ခါတစ္ရံ သတိရၾကတဲ့သူမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အေမေန႔ဆိုတာ နာရီတိုင္း၊ မိနစ္တိုင္း၊ ေန႔တိုင္း၊ လတိုင္း၊ ႏွစ္တိုင္း သက္ဆံုးတိုင္ပါပဲအေမ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အေမ့စကားဆိုရင္ အေလးအနက္ထားၿပီး နားေထာင္ခ့ဲတာ အေမ အသိပါပဲ။ အေမက အရက္ေသာက္တာမႀကိဳက္ဘူး။ ေဆးလိပ္ေသာက္တာမႀကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုမွ မေသာက္ဘူး အေမ။ အခ်ိန္တိုင္းမွာ အေမ့စကားေတြ ကၽြန္ေတာ္နားေထာင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အေမ့စကား ေတြ ျပတိုက္ ထဲမေရာက္ေစခ်င္လို႔ပါပဲအေမ။

ဒါေပမယ့္အေမရယ္ ေလာကမွာ အေမ့သားေတြ အေမ့စကားကို ျပတိုက္ထဲမွာ ထားၾကတာမ်ားပါတယ္။ အရက္ေသာက္ ၾကတယ္။ ေဆးလိပ္ေသာက္ၾကတယ္။ မေကာင္းတဲ့ မိန္းမေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္းၾကတယ္။ ဒါေတြ ေရွာင္ဖို႔ အေမ အတန္တန္ တားတာ သားၾကားတာေပါ့အေမရယ္။ ငါ့သားေတြက မေကာင္းတာမျဖစ္ဖို႔ ဆံုးမတာကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္တယ္ထင္ၿပီး ငါ့ကို ျပန္ေျပာၾကဆိုၾကတယ္၊ ၾကာလာရင္ သူတို႔အတြက္ အကုသိုလ္ေတြ တိုးလားလိမ့္မယ္ဆိုၿပီး ခုဆို အေမလက္ေလ်ာ့လိုက္ ရတယ္မဟုတ္လားအေမ။ အားမငယ္ပါန႔ဲ အေမရယ္။ တစ္ေန႔က်ရင္ သူတို႔နားလည္လာမွာပါ။ အေမ့ေမတၱာ ဘယ္ေလာက္ ျဖဴစင္တယ္ဆိုတာကို တစ္ေန႔က်ရင္ သူတို႔ျမင္ႏိုင္မွာပါအေမ။ အခ်ိန္ေလးေတာ့ ေပးရမွာေပါ့။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ မိဘေနရာ ေရာက္လာတ့ဲတစ္ေန႔က်ရင္ အေမ့ခံစားခ်က္ေတြ နားလည္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္တာပါပဲအေမ။

အေမ သူတို႔အရြယ္တုန္းက သူတို႔ေလာက္မဆိုးဘူးလို႔ ဖြားဖြားေျပာတာ ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးထားတယ္။ အေမ့သမီးေတြက ခုဆို အတတ္ေကာင္းေတြ တတ္ေနလိုက္ၾကတာအေမေရ။ ဟိုယခင္က လမ္းေဘး လၻက္ရည္ဆိုင္ေတာင္ မိန္းမပ်ိဳေလးေတြ မထိုင္ၾကဘူး။ ခုအခ်ိန္မွာေတာ့ လမ္ေဘးဘီယာဆိုင္မွာပါ မိန္းမပ်ိဳးေလးေတြ ထိုင္ေနၾကတာ ျမင္ေတြ႔ ၾကားသိေနရတာ စိတ္မေကာင္းစရာပဲ အေမရယ္။ အေမ့သမီးေတြေလ …. ေတာမွာေနတုန္းကေတာ့ လံုမေလး လံုးမေလး နဲ႔ ဘႀကီးဘေထြးေတြၾကားထဲမွာ ျပားျပား၀ပ္ေနလာတာ။ ၿမိဳ႕ေပၚလည္းေရာက္ေရာ မလံု႔တလံုမေလးေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ အေမေရ။ ေျပာရတာေတာင္ ရွက္စရာပဲ။ သူတို႔ေတြကလည္း ေျပာၾကတယ္။ ဒီေန႔က အေမမ်ားေန႔။ အေမကို ခ်စ္ခင္ ေၾကာင္း၊ ယုယေၾကာင္း၊ သတိရေၾကာင္း လြမ္းဆြတ္ေၾကာင္းေတြ တဖြဲ႔တႏြဲ႔ အေမေရွ႕မွာ လာခၽြဲၾကဦးမယ္ထင္တယ္။ တကယ့္လက္ေတြ႔ဘ၀မွာေတာ့ အေမ့စကားေတြဟာ ျပတိုက္ထဲမွာပဲ သူတို႔ထားၾကတာပါ။ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေကာင္းဆိုတဲ့ အေမ့ေျခရာကို ထပ္ခ်ပ္မကြာ နင္းမယ့္အစား ေခါက္သိမ္းထားလိုက္တာေတြ မ်ားေနတယ္အေမေရ။

ဒါေတြ အေမ ျမင္ဦးမွာလား၊ ဒါေတြ အေမျပင္ဦးမွာလား အေမ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အေမ့လို အေမေတြ ေလာကမွာ ရွိေစ ခ်င္ေသးတယ္။ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ့္ယာမွာ ကိုယ့္ဇနီး၊ ကိုယ့္မယား၊ ကိုယ့္လင္၊ ကိုယ့္သားန႔ဲ ေႏြးေထြးတဲ့ မိသားစုဘ၀ေလး ေတြ ရွိေနေစခ်င္ေသးတယ္။ ငယ္စဥ္တည္းက မ်ိဳးေစ့မေကာင္းခဲ့ေတာ့ အရြယ္ေျပာင္းလို႔ မိခင္ေလာင္းျဖစ္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရင္ေသြးကို ကိုယ္မေမြးခ်င္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ မေပၚထြန္းေစခ်င္ဘူး။ ငယ္စဥ္တည္းက အစဥ္အလာေကာင္းၿပီး အရြယ္ေျပာင္းလို႔ ဖခင္ေလာင္းျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရင္ေသြးကို ကိုယ္တိုင္ေမြးလို႔ ေမတၱာအျပည့္ေပးႏိုင္တဲ့ ဖခင္ေကာင္း ေတြ ေပၚထြက္ေစခ်င္တယ္။ အေမက ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ ခ်ေပးတာ မွန္ေပမယ့္ အေမ့သားေတြ၊ အေမသမီးေတြ အယူလြဲၿပီး ခုဆို မူကြဲတဲ့ျမန္မာေတာင္ ျဖစ္ေတာ့မလားပဲ အေမရယ္

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က အေမ့အေၾကာင္း၊ အေမ့စကားဆိုရင္ ျပတိုက္ထဲမွာ မထားခ်င္ဘူးလို႔ ဆိုတာပါ။ အေမျမင္ႏိုင္ခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ။ အေမျဖစ္လာမယ့္ အေမေလာင္းေတြ အေမအေၾကာင္း။ အေမအခန္းက႑ေတြ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔လိုက္နာၾကရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ အေမ။ လက္ေတြ႔နယ္ပယ္မွာ အေမ့အခန္းက႑ေတြ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ ပါ၀င္ခြင့္ရေစခ်င္ပါၿပီ။ ပုခက္လႊဲေသာ လက္တို႔ရဲ႕ ဂႏၶ၀င္ပံုရိပ္ေတြ ေလာကအလယ္ ထြက္ေပၚလာေစဖို႔အတြက္ ေကာင္းခဲ့ တဲ့အေမေဟာင္းတို႔ရဲ႕အစဥ္အလာကို ေျပာင္းလဲယူမယ့္ အေမေလာင္းတို႔က ေလးေလးနက္နက္လိုက္နာၾကမွလည္း အေမ့ စကား၊ အေမ့ပံုရိပ္ေတြ ျပတိုက္ထဲမွာ မထားဘူးဆိုတာ ေပၚလြင္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ၁၂ လမွ ၁ခါ သတိရၾကတဲ့ ျပတိုက္ထဲက အေမမ်ားေန႔ ဘ၀မွ လက္ေတြဘ၀မွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် အမွတ္ရၾကတဲ့ အေမမ်ားေန႔ အျဖစ္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါ ကဗ်ာအား မဇၥ်ိမဂုဏ္ရည္ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒ ေရးသားသည့္ အေမြခံထိုက္သူျဖစ္ပါေစစာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။

သုခရိပ္

အထက္ပါ ပုိ႔စ္ကို ေထရ၀ါဒလူငယ္မ်ား အသင္းဆုိက္မွ ျပန္လည္ကူးယူပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားရတဲ့ စာေရးသူ ကုိသုခရဲ႕ အေမမ်ားေန႔မွာ ေရးသားခဲ့ေသာ ပုိ႕စ္ေလး တစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဒီပုိ႔စ္ကို ဖတ္ျပီး ျပတုိက္ထဲက အေမမဟုတ္ဘဲ ရင္ထဲမွာ အျမဲတမ္းရွိေနျပီး ေက်းဇူးတရားေတြ သိေနသင့္ေသာ အေမျဖစ္ေၾကာင္း သိေစခ်င္ပါသည္။




Myanmar Date&Month

ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါ