Welcome to My Blog

ေသာ္ဇင္(စိန္ပန္းေျမ)

T စီးရီး

Posted by thawzin Saturday, October 10, 2009 5 comments


မိမိရဲ႕ နာမည္ စီးရီးလိုက္ အခ်က္ ၂၀ လိုက္ေရးေနၾကပါတာ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဘယ္သူမွ တခါမွ မတက္ဂ္ဖူးပါဘူး။ တက္ဂ္တယ္ဆုိတာကလဲ တကယ္ေတာ့ ဘေလာခ်င္းခ်င္း ခင္မင္ရုိင္းပင္းမႈ ဆုိတာ နားလည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဘယ္သူကုိမွ မတက္ဂ္ဖူးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို တက္ဂ္မယ့္သူက မရွိဘူးေလ။ အခု သူငယ္ခ်င္း ခေရညဳိ တက္ဂ္တဲ့ နာမည္စီးရီး ဆုိင္ရာ စီးရီးလိုက္ ေျဖၾကားေပးရမယ္ ဆုိေတာ့ ... အဂၤလိပ္စာနဲ႕ လြတ္ေနတာ ၾကာျပီးေလ။ ဟုိလွန္ဒီေလွာနဲ႕ ရွာရပါတယ္။ တက္ဂ္ထားတာနဲ႕ စည္းမညီရင္လဲ ခြင့္လြတ္ဖုိ႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္။
တက္ဂ္သူရွိတုန္းေလး ၾကိဳးစား ေရးလိုက္ပါတယ္....။ ဒီဘေလာ့ေလးကို လာေရာက္ အားေပးၾကတဲ့ ကိုကို မမ ညီ ညီမ အားလုံးကို ေလးစားခင္မင္လွ်က္ပါ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


1. What is your name : thawzin
2. A Four Letter Word : thaw(အရည္ေပ်ာ္ေအာင္လုပ္သည္တဲ့, ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕မာနေတြ, အမုန္းတရားေတြ, မရွိသင့္တဲ့မာေၾကာခက္ထန္မႈေတြ အရည္ေပ်ာ္ေစခ်င္တာပါ)
3. A Boy’s Name : thant(ေလးစား ဂုဏ္ယူအားက်မိေသာ ဦးသန္႔ရဲ႕နာမည္)
4. A Girl’s Name : thazin(နာမည္နဲ႕ အနီးဆုံးစီးရီးျဖစ္ေနလို႔)
5. An Occupation : teacher(အခုေတာ့ စစ္သားျဖစ္ေနပါသည္, အေမက ဆရာျဖစ္ေစခ်င္သည္)
6. Something you’ll Wear :TRI( ေစ်းၾကီးလို႔)
7. A Color : tawny color (ညိဳ၀ါေရာင္ေျပးေသာ အေရာင္ တဲ့ မနည္းရွားထားရတာ)
8. A food : Traditional food(အေမ့လက္ရာ)
9. Something found in the bathroom : TOP (ဆပ္ျပာမႈန္႔)
10. A place : Taunggyi(ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕ကို အၾကိဳက္ဆုံးပါ)
11. A reason for being late: template changing in my blog
12. Something you’d shout : talking stop
13. A Movie Title : Troy
14. Something you drink : tea
15. A Musical Group : The Roots (နယူးေရာက္မွာရွိတယ္တဲ့ အင္တာနက္ထဲက မနည္း ရွာထားတာ T စီးရီးကို)
16. An Animal : tetchy testy cat(ေၾကာင္ေလးေတြ ေဒါသထြက္ေနတာ ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္)
17. A Street Name : tawthuma(I gave this name, middle street in my village)
18. A Type Of Car : TOYOTA
19. The title of a song : Tell me why
20. A verb : tomato



နိႏၵာပသံသာ ဟု ကဲ့ရဲ႕ျခင္းႏွင့္ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ေလာကဓံႏွစ္မ်ဳိးတြင္ လူတုိင္းက ကဲ့ရဲ႕မခံခ်င္ၾက၊ ခ်ီးမြမ္းတာကိုသာ ခံခ်င္ၾကသည္။ ခ်ီးမြမ္းခံလိုျခင္းသည္ အေကာင္းျမင္ခံလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ အေကာင္းျမင္ခံလိုလွ်င္ျဖင့္ အျမင္ေကာင္းဖုိ႔ လိုေပလိမ့္မည္။ အျမင္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ျပဖုိ႔လိုေပလိမ့္မည္။ အျမင္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ျပနုိင္မွ အေကာင္းျမင္နုိင္ၾကေပလိမ့္မည္။ အေကာင္းျမင္တာ မျမင္တာက ျမင္သူအပုိင္း၊ အျမင္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ေနဖုိ႔က ကိုယ့္အပိုင္းျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ အျမင္ေကာင္းဖုိ႔က ပထမ၊ အေကာင္းျမင္ဖုိ႔က ဒုတိယ ျဖစ္သည္။

လူတုိ႔ၾကားတြင္ အေကာင္းျမင္သမား၊ အဆုိးျမင္သမား၊ အေကာင္းျမင္၀ါဒ၊ အဆုိးျမင္၀ါဒ ဟူ၍ ရွိသည္။ အေကာင္းျမင္သမား ေတြလည္း ေတြ႕ၾကဳံဖူးသည္။ အဆုိးျမင္သမားေတြလည္း ေတြ႔ဖူးပါသည္။ ပါဠိေတာ္မွာေတာ့ အဆုိးျမင္သမားကို အေပါက္အၾကားရွာေလ့ရွိသူ ဟုဆုိပါသည္။ ပုဂၢဳိလ္ၾကီး တစ္ဦးေတြ႔ဖူးသည္။ ေရွ႔မီေနာက္မီ၊ စာေလးေပေလး အေတာ္အသင့္ တီးမိေခါက္မိရွိသည္။ စာေပေလာကတြင္ ထင္ရွားေသာ (ကြယ္လြန္/လက္က်န္) ဆရာၾကီးအမ်ားစု သူ႔အျမင္အရဆုိလွ်င္ ေကာင္းတာတစ္ေယာက္မွ် မရွိေတာ့။ “ ေကာင္းကြက္ကိုရွာေမတၱာ” ဆုိသည့္သေဘာကို ထုိပုဂၢဳိလ္ၾကီးအား ေျပာျပရသည္။

သူတပါးအျပစ္ကိုသာ ရႈေလ့ရွိေသာ၊ အျမဲကဲ့ရဲ႕ေလ့ရွိေသာ သူအား အကုသုိလ္တရားေတြသာ တုိးပြားၾကသည္။ အကုသုိလ္အာသေ၀ါ တရားေတြ ကုန္ဖုိ႔ဆုိတာက ေ၀းပါေသး၏ ”ဟု ဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည္။ ေရွးတုန္းက သူေတာ္စင္ ရေသ႔ႏွင့္ ျပည့္တန္ဆာမတုိ႔သည္ မနီးမေ၀း၌ ေနၾက၏။ သူေတာ္စင္လုပ္သူ ရေသ႔က ျပည္တန္ဆာမကို ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ ၀င္တုိင္း ေက်ာက္ခဲတစ္လုံးခ်ခ်ျပီး မွတ္ထားေလရာ မၾကာခင္မွာပဲ ေက်ာက္ခဲပုံၾကီး ျဖစ္သြားသတဲ့၊ ထုိအခါရေသ့က ျပည္တန္ဆာမေခၚျပီး “သင့္မေကာင္းမႈေတြဟာ ဒီေက်ာက္ခဲပုံၾကီးေလာက္ မ်ားျပားေလျပီး” ဟု ေျပာသတဲ့။

ရေသ့ႏွင့္ ျပည့္တန္ဆာမတုိ႔ ကြယ္လြန္ၾကျပီးေနာက္ ျပည့္တန္ဆာမက နတ္ျပည္ေရာက္ကာ ရေသ႔က ငရဲကုိ ေရာက္သြားသတဲ့။ ဤကား အဆုိးျမင္သမား၊ အဆုိးျမင္၀ါဒ၏ ဆုိးရြားလွပုံကို ပုံပမာျပဳျခင္း ျဖစ္၏။

ေပၚလီယာနာကို သူ႔ဖခင္က မွာခဲ့ေသာ မွာတမ္းေလး တစ္ခုရွိ၏။ “၀မ္းသာစရာအေၾကာင္းကို ရွာတတ္လွ်င္ ၀မ္းသာစရာ အက်ဳိးျဖစ္ေပၚသည္” ဟူ၍ ျဖစ္၏။ ေပၚလီယာနာသည္ သူ႔ဖခင္မွာတမ္းကို တစ္သက္လုံး လိုက္နာက်င့္သုံး၏။ သူ႕ဘ၀တစ္ ေလွ်ာက္လုံး ၀မ္းနည္းစရာေတြ႔တုိင္း ၀မ္းသာစရာ ကိုရွာၾကံေတြးျပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ေနေလ႔ရွိ၏။ စိတ္ညစ္စရာေတြ႔တုိင္း စိတ္ခ်မ္းသာစရာကို ရွာၾကံေတြးျပီးေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနေလ႔ရွိ၏။

သူ႔အတြက္မွမဟုတ္၊ သူမ်ားအတြက္လည္း ထုိသုိ႔ပင္ႏွစ္သိမ့္အား ေပးေလ့ရွိ၏။ တခါက ျခံထဲမွာ ျမက္ရွင္းေနေသာ ခါးကုန္းကုန္း အဖုိးအုိကုိ “ အဘရယ္... အဘခါးကုိင္းေနေတာ့ ေပါက္တူးေပါက္ရတာ ခါးကုန္ရ တစ္၀က္ သက္သာသြားေတာ့ ၀မ္းသာစရာ မဟုတ္လား... အဘရယ္” ဟု ဆုိေလ၏။

တဖန္ အိပ္ရာေပၚမွာ တစ္သက္လုံး ေနသြားရေတာ့မည့္ လူမမာ တစ္ေယာက္ကိုလည္း “ေဒၚေဒၚရယ္... သူမ်ားတကာ ေဒၚေဒၚလို ျဖစ္မေနတာက ၀မ္းသာစရာပဲေပါ့၊ သူတုိ႔ဘ၀ကို ေတြးျပီး သူ႔တုိ႔အတြက္ ၀မ္းသာေပးလိုက္ပါ” ဟုေျပာဆုိႏွစ္သိမ့္ေလ၏။ အေကာင္းဘက္ ကလွည့္၍ ေတြးရာ ျမင္ရာ ၾကည့္ရာ မွာေတာ့ ေပၚလီယာနာသည္ ရွာမွရွားဟု ဆုိရမည္။

တခါက ဆရာေတာ္ တစ္ပါးသည္ သူ႔ဆြမ္းခံအိမ္က အဖုိးတန္ ႏြားၾကီးတစ္ေကာင္ ေသသြားေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ သာဓု သာဓု ပတၳနာ ျပဳသတဲ့၊ ေနာက္သားေလး အျမင့္က ျပဳတ္က်ေပါင္က်ဳိးေတာ့လည္း သာဓု ေခၚသတဲ့၊ အဲသလို သာဓုေခၚတာကို ဒကာက မေက်နပ္လို႔ ဆြမ္းခံလမ္းတစ္ေနရာကေန ရိုက္ဖုိ႔ေခ်ာင္းေနရာ ဆရာေတာ္က သူ႔ သပိတ္ၾကီး က်ကြဲေတာ့လည္း သာဓုေခၚသတဲ့။

ထုိအခါ ဒကာၾကီးက နားမလည္နုိင္လုိ႔ အေၾကာင္းစုံကို ေမးေလ်ာက္သည့္အခါ “ေအး.. အဲဒီတုန္းက ႏြားမေသရင္ လူေသမွာကြ၊ လူေသတာနဲ႕ စာရင္ ႏြားေသတာက ေတာ္ေသးတာေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ သာဓုေခၚတာ၊ ဒကာ့သားငယ္ ေျခက်ဳိးတုန္းကလည္း ကေလးမက်ဳိးရင္ လူၾကီးက်ဳိးမွာ၊ ဒါေၾကာင့္ သာဓုေခၚတာ။ အခုလည္း သပိတ္မကြဲရင္ ငါ့ေခါင္းကြဲမွာကြ၊ ဒါေၾကာင့္ သာဓု ေခၚတာ ” လို႔ ရွင္းျပသတဲ့။ အရာရာတုိင္း၌ အဆုိးထဲမွာ အေကာင္းရွိတတ္သလို ထုိအဆုိး၏ အျခား တစ္ဖက္၌လည္း အေကာင္းရွိေန တတ္ပါသည္။ ထုိအေကာင္းကို ထြင္းေဖါက္ျမင္တတ္လွ်င္ အေကာင္းျမင္ျဖစ္သည္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္က အရွင္ပုဏၰသည္ သုနာပရႏၱတုိင္းကို သြားဖုိ႔ေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားက သုနာပရႏၱာတုိင္း သားေတြက ရုိင္းစုိင္းမုိက္မဲၾကေၾကာင္း သင့္ကိုဆဲေရးလွ်င္ ဘယ္လို လုပ္မလဲဟု မိန္႔ေသာအခါ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ မေစာ္ကားလွ်င္ေတာ္ပါျပီးဘုရား ဟု ေလ်ာက္ထားသည္။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေစာ္ကားလွ်င္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဟုေမးေတာ့ ခဲႏွင့္ မေပါက္လွ်င္ ေတာ္ပါျပီးဘုရား ဟုေလွ်ာက္သည္၊ ခဲႏွင့္ ေပါက္လွ်င္ေကာ ေမးေတာ့ တုတ္ႏွင့္မရိုက္လွ်င္ေတာ္ပါျပီးဘုရား၊ တုတ္ႏွင့္ရိုက္လွ်င္ေရာ ေမးေတာ့ ဓါးနဲ႕ မခုတ္လွ်င္ေတာ္ပါျပီဘုရား ဟုေလွ်ာက္သည္။ ဓါးႏွင့္ခုတ္လွ်င္ေကာ၊ အသက္မေသရင္ ေတာ္ပါျပီး။ အေသသတ္လွ်င္ေကာ ဆုိေတာ့ တခ်ဳိ႕သူေတြမွာ ဘ၀ကို ျငီးေငြ႔ျပီး မိမိကုိယ္ကို အဆုံးစီရင္ၾကပါသည္။ အခုကိုယ္တုိင္စီရင္ဖုိ႔ မလိုဘဲ သူတုိ႔အဆုံး စီရင္ေပးတာကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ေနပါမည္ဘုရား ဟုေလွ်ာက္ထားေလသည္။

အရွင္ပုဏၰ၏ အေကာင္းျမင္သေဘာတရားကို ဘုရားက သာဓု သုံးၾကီး ေခၚေတာ္မူ၏။ အေကာင္းျမင္၀ါဒ ဟူသည္ သေဘာထားၾကီးနုိင္မွ ျဖစ္မည္။ အေကာင္းျမင္ေလ့ရွိသူတုိင္း စိတ္ထားသေဘာထားၾကီးၾကသည္။
အေကာင္းျမင္၀ါဒႏွင့္ ေယာနိေသာ မနသိကာရသည္ တူသေယာင္ေယာင္ ရွိေသာ္လည္း လုံး၀ခၽြတ္စြပ္တူသည္ေတာ့ မဟုတ္၊ အေကာင္းျမင္၀ါဒမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိသလို၊ အမွားေတြလည္း ရွိနုိင္သည္။ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မွာေတာ့ အားနည္းခ်က္လည္း မရွိ၊ အမွားလည္း မရွိ၊ မိဘအမ်ားစုသည္ ကိုယ္သားသမီး ဘယ္ေလာက္ဆုိးဆုိး သူစိမ္းႏွင္ ယွဥ္က အေကာင္းျမင္ၾကသည္သာ၊ ထုိအျမင္သည္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မျဖစ္နုိင္၊ အတၱစြဲႏွင့္ ဘက္လိုက္မႈရွိေနသည္။ ေယာနိေသာ မနသိကာရကို တိပိဋကပါဠိျမန္မာ အဘိဓါန္က “သင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္ေသာ အေၾကာင္းနည္းလမ္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွလုံးသြင္းျခင္း ရွိေသာ ပညာ” ဟု ဖြင့္ဆုိသည္။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ သူ၏ တပည့္ရဟန္းမ်ားကို အျမင္ေကာင္းေအာင္ ညႊန္႔ၾကားသည္။ ယထာဘူတဒႆန ၪာဏ္ရရွိေရးကိုလည္း အထူးအေလးေပးျမြက္ၾကားျပန္သည္။

ယထာ ဘူတဒႆန ကို တိပိဋကပါဠိျမန္မာ အဘိဓါန္က
(၁) မေဖါက္မျပန္ ဟုတ္မွန္သည့္ အတုိင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ျခင္း၊
(၂) မေဖါက္မျပန္ ဟုတ္မွန္သည့္ အတုိင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္တတ္ေသာ ၪာဏ္ ဟုဖြင့္သည္။
ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ဆုိးသည္ ျဖစ္ေစ အရွိကုိ အရွိအတုိင္းသာ သိျမင္တတ္ေသာ သေဘာကို ယထာဘူတဒႆန ဟုေခၚသည္။

ဥပမာ။ ။ ေရတစ္၀က္ရွိေသာ ပုလင္းကို ရႈျမင္ရာ၌ အဆုိးျမင္သမားက “ဟင္ ေရက တ၀က္ပဲရွိေတာ့တယ္”၊ အေကာင္းျမင္သမားက “ ဟာ ေရေတြ တစ္၀က္ၾကီးမ်ားေတာင္ ရွိေသးတယ္”၊ ယထာဘူတဒႆနသမားက “ ေရတစ္၀က္ရွိတယ္”ဟု အရွိကို အရွိအတုိင္းျမင္သည္။

မိမိတစ္ဦးတည္း ပုဂၢလိက အတြက္ဆုိလွ်င္ေတာ့ အေကာင္းျမင္၀ါဒရွိတာက ေကာင္းပါသည္။ သုိ႔ေသာ အမ်ားအတြက္ဆုိလွ်င္ေတာ့ အရွိကို အရွိအတိုင္းျမင္ေသာ ယထာဘူတဒႆနက ပုိ၍ အသုံးတည့္သည္ ပုိ၍ အက်ဳိးရွိသည္။

ရြာ၏ အဆင္းဘုရား၀င္း၊
ေက်ာင္း၏အဆင္း ေက်ာင္းတလင္း၊
ဘုန္းၾကီးအဆင္း ေခါင္း၀င္း၀င္း” ဟု ဆုိရာ၌ အျမင္ေကာင္းဖုိ႔ ညႊန္းဆုိျခင္း ျဖစ္သည္။ မည္သုိ႔ဆုိေစ အျမင္ေကာင္းဖုိ႔လိုသလို အေကာင္းျမင္ဖုိ႔လည္း လိုပါသည္။ အႏၶသုတၱန္ေဒသနာႏွင္ ညိွ၍ ေသခ်ာၾကည့္လွ်င္ ဒိြစကၡဳ- ႏွစ္ဖက္အျမင္ပုဂၢဳိလ္၏ အျမင္ျဖစ္ေသာ ပစၥဳပၸန္သံသရာ မွ်၍ ျမင္ျခင္း၊ သူ႔ဖုိ႔ကိုယ့္ဖုိ႔ မွ်၍ ျမင္ျခင္း ဟူေသာအျမင္ႏွင္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္မည္ဆုိပါက အျမင္လည္းေကာင္း၊ အေကာင္းလဲျမင္ပါလိမ့္မည္။ “အျမင္လည္း ေကာင္းၾကပါေစ၊ အေကာင္းလည္း ျမင္ၾကပါေစ။”

မွတ္ခ်က္။ ။ ဤေဆာင္းပါသည္ ေအာက္တုိဘာ ၇ရက္ေန႔ထုတ္ေ၀ေသာ weekly Eleven ဂ်ာနယ္မွ ဆရာေတာ္ အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္) ေရးသားေသာ “အျမင္လည္း ေကာင္းေစ၊ အေကာင္းလည္းျမင္ေစ” ကုိ ဖတ္ျပီး မွတ္သားစရာ ေကာင္းလို႔ ထပ္ဆင့္မွ်ေ၀လိုက္ရပါသည္။ အျပည့္အစုံဖတ္ခ်င္ရင္ သြားေရာက္ဖတ္ရႈၾကပါ။ အျမင္ေတြ မတူလို႔ ဖဆပလၾကီး ႏွစ္ျခမ္းကြဲရတယ္၊ အျမင္မတူလို႔ ဗုဒၶဘာသာၾကီး ႏွစ္ျခမ္းကြဲခဲ့ျပီး၊ အျမင္မတူလို႔ မိသားစုေတြ ျပိဳကြဲရတယ္။ အျမင္တူျပီး စုစည္းနုိင္ၾကပါေစ လို႔ ဆုမြန္ေခၽြလိုက္မိပါေၾကာင္း....။

တတ္ေရာင္၀ါး

Posted by thawzin Thursday, October 8, 2009 4 comments








ဒါေလးက ကၽြန္ေတာ္ မေတာက္တေခါက္တတ္တဲ့ ပုိတုိေရွာ ပညာေလးနဲ႕ wallpaper ေလးေတြ ဖန္တီးထားတာ ၅ခုတည္းပါ။ လိုခ်င္ရင္ ယူသြားေနာ္။ ေအာက္မွာ တင္ေပးထားတဲ့ လင့္ေလးရွိပါတယ္။ မလိုခ်င္ရင္ သေဘာပါ။ သူမ်ားလို ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့ ပညာေတြ မတတ္ကၽြမ္းေတာ့လဲ မိမိစိတ္၀င္စားတဲ့ဟာေလးေတြ ေလ်ာက္လုပ္ၾကည့္ရတာေပါ့ဗ်ာ။ အႏုပညာမ်က္စိကေတာ့ မရွိဘူးဗ်။ မ်က္လုံးက ကာလာဗလိုင္း ဆုိေတာ့ ပုိဆုိးမယ္ထင္တယ္။ အေရာင္မခြဲျခားတတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္လုံးထဲမွာ လိုက္ျပီး အေရာင္စပ္လိုက္တယ္။ ၾကိဳက္ရင္ အုိေကေပးလိုက္တာပဲေလ။ ဘာကာလာလဲေတာ့မခြဲျခားတတ္ဘူး။ အ၀ါအျပာ အစိမ္းအနီ အမည္းေတာ့ ခြဲတတ္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဗုိလ္ေလာင္း ေဆးစစ္ကတည္းက ေရတပ္နဲ႕ ေလတပ္သြားဖုိ႔ အဆင့္မမွီတဲ့အေၾကာင္း မွတ္ခ်က္က ပါျပီးသားေလ။

ဘေလာ္ကာေတြအမ်ားၾကီးပါ အားလုံးဟာ သူဟာနဲ႕သူ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ျမင့္မားတဲ့ ဘေလာ္ကာေတြမ်ားပါတယ္။ ဒီေန႔စျပီး ဘေလာ္ကာဖန္တီးသူထက္ေတာ့ သာေကာင္းပါရဲ႕။ အမွန္တုိင္းေျပာရရင္ ဘေလာ့ ေရးတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာျပီလဲ ဆုိရင္ ၂ႏွစ္နီးပါးေလာက္ရွိျပီးဗ်။ ဟုိဟာေလး လုပ္လုိက္ဒါေလးလုပ္လိုက္နဲ႕ မယ္မယ္ရရ မလုပ္ဘူး။ ပါေလရာ ငပိခ်က္ေလ။ အကုန္ပါတယ္။ ဖလက္စ္ သင္တန္း သြားသင္လုိက္တာပဲ။ ပုိတုိေရွာလုပ္နည္းေလး သင္လုိက္တာပဲ။ ၀ပ္ဆုိက္ လုပ္နည္း လုိက္သင္တာပဲ။ ကြန္ပ်ဴတာအေၾကာင္း သင္ၾကားျခင္းလဲ သြားတတ္လုိက္တာပဲ။ အဘိဓမၼာသင္တန္းေလးလဲ သင္လိုက္တာပဲ။ တရားေဆြးေႏြးပြဲေလးလဲ သြားျပီး နာလိုက္တာပဲ။ အြန္လိုင္းမွာလဲ ခ်က္ကာမဟုတ္ေပမယ့္ ခ်က္တဲ့အထဲမွာလဲ ပါေသးတာပဲ။ “ဘေလာ့ေရးသူေတြမ်ား”လို႔ စာရင္းထုတ္ရင္လဲ ပါေနအုံးမွာပဲ။

အဲဒီလို သင္တန္းေတြကလဲ ဒီက အစ္ကုိေတြ လက္ဆင့္ကမ္းသင္ေပးၾကတာေလ။ ေႏြရာသီဆုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြ သြားစရာ ဆုိလို႔ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ ရွိတဲ့ ျမိဳ႔ေလးေတြသြားလည္လို႔ပဲရတယ္ေလ။ အားလပ္ရပ္ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္မွာ အစ္ကိုၾကီးေတြက အားကစားပြဲေတြ လုပ္ေပးတယ္။ ကာရာအုိေကေတြ ဟဲခုိင္းတယ္။ ေဘာလုံးပြဲေတြလဲ လုပ္ေပးပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဒီလို အက်ဳိးရွိမယ္ သင္တန္းေတြလဲ သူတုိ႔ ဆည္းပူးထားသမွ် အိပ္သြန္ဖာေမွာက္သင္ေပးပါတယ္။ သင္ေပးၾကတဲ့သူေတြကေတာ့ တကယ္ေတာ္ၾကပါတယ္။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေစာက္ခ်လုပ္ရမယ့္ အလုပ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မရွိေတာ့ ေရာင္၀ါး၀ါးပါပဲဗ်ာ။
တတ္ေရာင္၀ါး လိုလို ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ၀န္ခံပါတယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနမ်ဳိးမွာ စာဖတ္သူ စိတ္၀င္စားေလာက္တဲ့ အေရးသား စြမ္းရည္က်ျပန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မွာ မရွိျပန္ဘူးဗ်ာ။ ပုိ႔စ္ေတြ တင္တဲ့အခါလဲ မိမိပုိ႔စ္ကို ဖတ္ျပီး စာဖတ္သူကို စိတ္ညစ္သြားမွာ စုိးတယ္။

ငါေရးလိုက္တဲ့စာက သူတုိ႔အတြက္ အဆိပ္မ်ား ျဖစ္ေနမလားလို႔ ေတြးျပီး ေရးခ်င္စိတ္ကုန္သြားတယ္။ ဘာသာေရး က်ျပန္ေတာ့လဲ အေရးၾကီးဆုံးပဲဗ်။ သူက ဘ၀တစ္ခုလုံးမကဘူး သံသရာ တစ္ေလ်ာက္လုံးနဲ႕ ဆုိင္သြားတဲ့အတြက္ သူကပုိျပီး အေရးၾကီးျပီး အမွားမခံဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေရးရင္ ကိုးကားေလးနဲ႕ ေရးတတ္ေအာင္ ေရးပါတယ္။ အရင္ဆုံး မိမိကုိးကားတဲ့ စာအုပ္ ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ ဆုိလိုရင္းေလး ေရးတယ္။ ျပီးေတာ့ မိမိရဲ႕ ဒီအသိေလးအေပၚမွာ မိမိအျမင္ေလး ျဖည့္စြက္ေရးၾကည့္တယ္။ ေသခ်ာတာက ကၽြန္ေတာ္ေရးလိုက္တဲ့ဟာက်ရင္ ေပါ့ေပါ့သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘေလာ့မွာ ေဆးဆုိေပမယ့္ မတည့္တဲ့အခါ အဆိပ္ျဖစ္မွာ စိုးလို႔ မိမိရဲ႕ အယူအဆ တယူသန္ဆန္တာေတြ မေရးခ်င္ပါဘူး။ တခါတေလေတာ့ ေကာမန္႔ေပးတဲ့ မႏွစ္သက္နုိင္စရာေတြျဖစ္သြားတယ္ဗ်ာ ။ မိမိ အျမဲဖတ္နုိင္မယ့္ ဘေလာ့ အနည္းအက်င္းေလာက္ေလး ဖြဲ႔ထားျပီး သူတုိ႔ ေရးသမွ် လုိက္လံအားေပး ေ၀ဖန္ေလကန္ျခင္းက ဘေလာ္ေရးျခင္းဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ျပည့္စုံနုိင္မဲ့ ဘေလာကာ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀ပါဗ်ာ။ ေလကန္တာ မ်ားသြားပါဟ ေတာ္မွ- ယူလုိက ယူပါ လင့္ေလးေပးထားပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ေဒါင္းရန္။ ။Mediafire

လူတုိ႔သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္က ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ၾကေသာ္လည္း ၾကီးျပင္းလာ ၾကေသာအခါ မိမိကိုယ္က်ဳိးကို ထိခုိက္နစ္နာမွာစုိး၍ မရုိးမသားျပဳမူေျပာဆုိ လာၾကေတာ့သည္။ သိတတ္သည့္ အရြယ္မွစ၍ မိမိလုိခ်င္တာမရမွာ စုိးလို႔၊ အဆူခံရမွာရမွာစုိးလို႔၊ အရုိက္ခံရမွာစုိးလို႔၊ မိဘ/ဆရာသမားမ်ား၏ သြန္သင္ဆုံးမမူေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ ပင္ကိုအက်င့္စရုိက္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဘ၀အေတြ႔အၾကဳံႏွင့္ ဖတ္ရႈရေသာ စာအုပ္မ်ားက ေပးသည့္ အသိတရားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း၏ တန္ဖုိးကုိ သိသူက သိလာၾကသည္။

ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္းသည္ ယခုအခ်ိန္ကာလတြင္ ရွားပါးပစၥညး္ ျဖစ္သည္။ အလြယ္တကူ ရွာမရႏုိင္။ ထုိေၾကာင့္ အဖုိးတန္၏။ လူတုိင္းရုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္းကိုႏွစ္သက္သည္။ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္သူကို အလုိရွိၾကသည္။ မည္သည့္အလုပ္မဆုိ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္သူကို အလုိရွိၾကသည္၊ ေနရာေပးၾကသည္၊ အလုပ္ရွင္တုိင္းလုိလုိ ရုိးသား ေျဖာင့္မတ္သူကို အင္တာဗ်ဴးလုပ္၍ အေသအခ်ာေရြးသည္။ အသင္းအဖြဲ႔အစည္းအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္လည္း ေခါင္းေဆာင္ေနရာကို ေရြးခ်ယ္ၾကသည္။

ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္းသည္ ေတြ႔ၾကဳံဆက္ဆံရသူတုိ႔ကို လုံျခဳံစိတ္ခ်ရမူေပးသည္။ အေရးၾကီးေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေနရာေပးသည္။ အားကိုးသည္။ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္းသည္ အလုပ္တစ္ခုတြင္ ျဖစ္ေစ၊ ကုမၸဏီတစ္ခုတြင္ျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုတြင္ျဖစ္ေစ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာအရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ လူတုိ႔သည္ ကိုယ္အလုပ္ကိုယ္ လုပ္ေနၾကေသာ္လည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မသိမသာေသာ္လည္းေကာင္း၊ သိသိသာသာေသာ္လည္းေကာင္း အကဲျဖတ္ေနၾကသည္။ အမွန္တကယ္ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္လွ်င္၊ လူတုိင္းလိုလုိသိႏုိုင္၏။

ရုိးသားသည္ဆုိရာ၌ မိမိရပုိင္ခြင့္မရွိေသာေငြ၊ ပစၥည္း၊ အခြင့္အေရးကို ပုိင္ရွင္/ တျခားလူမသိဘဲ နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ မရယူျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါးအေပၚ မိမိကိုယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ မမွန္ကန္ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ မျပဳမႈျခင္း၊ မေျပာဆုိျခင္း၊ မျပဳလုပ္ျခင္းသည္ရုိးသားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ရုိးသားေျဖာင့္မတ္မႈႏွင့္ ရုိးအမႈသည္ လုံး၀ကြာျခားသည္။ ဘာမွ်မသိ၊ ဘာမွ်မတတ္၊ ဘာမွ်မလုပ္တတ္ေသာ ရုိးအမႈကို လူတုိ႔ မႏွစ္သက္။ တတ္သိနားလည္ျပီး ရုိးသားေျဖာင့္မတ္သူတုိ႔ကိုသာ တန္ဖုိးထားၾက၏။ ထုိေၾကာင့္ ေလာကတြင္ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္မႈသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် တန္ဖိုးယုတ္ေလ်ာ့သြားမည္မဟုတ္။ ေတြ႔ၾကဳံဆက္ဆံရသူတုိင္း အလိုရွိေတာင့္တအပ္ေသာ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္မႈသည္ မိမိ ကိုယ္၌ အျမဲတည္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ၾကပါေစ။

Without honesty there is no real growth.
ရုိးသားမႈ မရွိရင္ စစ္မွန္ေသာ ၾကီးပြားမႈ တုိးတတ္မႈ မရွိဘူး။
Without honesty there is no freedom.
ရုိးသားမႈ မရွိရင္ လြတ္လပ္မႈ မရွိဘူး။
Without honesty there is no hope.
ရုိးသားမႈ မရွိရင္ ဘာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မရွိဘူး။
Without honesty nothing is real.
ရုိးသားမႈ မရွိရင္ ဘယ္ဟာမွ အစစ္အမွန္ မဟုတ္ဘူး။
Without honesty nothing is.
ရုိးသားမႈ မရွိရင္ ဘာမွ မရွိဘူး။

ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက(တစိမ့္စိမ့္ေတြးမယ္)

အျမင္ကုိယ္စီနဲ႕ ျမင္နုိင္ၾကပါေစ။ ရုိးသားမႈကို သင္လဲ ျမတ္နုိးသည္။ ကၽြႏု္ပ္လဲ ျမတ္နုိးသည္။ အားလုံးျမတ္နုိးၾကတဲ့ အဲဒီရုိးသားမႈကို သင္ေရာ ထာ၀စဥ္ ဘာလို႔ မေဆာင္ထားနုိင္သလဲ။ မရုိးသားမႈေတြၾကားမွာ ရုိးသားေနမႈက အသစ္ဆန္းလို႔ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ေခတ္ၾကီး မရုိးသားမႈကိုပဲ လူေတြက်င့္သုံးေနၾကတယ္။ သင္ရုိးသားမွာ ကၽြႏု္ပ္ရုိးသားပါရေစ ဆုိတဲ့ စကားဟာ ရုိးသားဖုိ႔ စိတ္ထား မရွိေသာသူပဲျဖစ္မည္။ ရုိးသားေနေသာ ပုဂၢဳိလ္ကုိ ရွာေနမယ့္အစား သင္ကုိယ္တုိင္ ရုိးသားေအာင္ ျပဳမႈေနထိုင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ရုိးသားသူေတြ ရွိလာၾကမွာပါ။

သင့္ရဲ႕ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ေပ်ာက္ဆုံးသြားတဲ့ သင့္ဘ၀မွာ သင္ဟာ မရႈံးနိပ္ေသးဘူး။

သင္ရဲ႕ က်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕တဲ့လာျပီးဆုိရင္ သင္တစ္စုံတစ္ခု ဆုံးရႈံးေနရျပီး။

သင္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္သိကၡာၾကီး ေျမာင္းထဲ ေရာက္ေလာက္ေအာင္ စုတ္ျပတ္ရင္ေတာ့ သင့္ဘ၀အျပည့္အ၀ရႈံးေနျပီး။

ရုိးသားမႈကို ျမတ္နုိးရင္ ရုိးသားစြာ ေနတတ္ပါေစ။ ရုိးသားမႈကို တန္ဖုိးထားတတ္ရင္ သင္ ရုိးသားနုိင္ပါျပီး။ ရုိးရုိးက်င့္ျပီး ျမင့္ျမင့္ၾကံဆ နုိင္ၾကပါေစ။ မွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားနဲ႕ အသက္ရွင္နုိင္ၾကပါေစ။

မွတ္ခ်က္။ ။ ေကာင္းသန္႔၏ ေစတနာ စကား စာအုပ္မွ ကူးယူပါသည္။


Myanmar Date&Month

ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါ